سازمان تأمین اجتماعی در بحث درمان خوب عمل نمی کند

ارسال در در شهر


انتقاد از سازمان تأمین اجتماعی کشور، قضیه مذاکرات هسته ای و انس با قرآن از جمله مطالبی بود که امام جمعه خمینی شهر در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان ایراد فرمود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته با اشاره به هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی، از کارکنان آن تشکر کرد و گفت: با همه خوبیهایی که سازمان تأمین اجتماعی دارد، متآسفانه نه تنها در شهرستان بلکه در کل کشور در بحث درمان خوب عمل نمی کند. تعدادی درمانگاه و بیمارستان احداث کرده که تحت پوشش خودش است و خدمات رایگان ارائه می کند.
وی ادامه داد: همه افراد به این مراکز دسترسی ندارند و همچنین این مراکز آنقدر شلوغ است که طرف ترجیح می دهد به مطبها و بیمارستانهای دیگر مراجعه کند که سهم تأمین اجتماعی آن بسیار ناچیز است و با دفترچه نداشتن تفاوت چندانی نمی کند.
استاد حوزه و دانشگاه پیشنهاد داد: بهترست بجای ساختن درمانگاه و بیمارستان بیایند این معضل را حل نمایند تا بیماری که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعیست، برای درمان هر کجا مراجعه کرد، مبلغ کمی بپردازد. البته این تصمیم احتیاج به مصوبه مجلس و رؤسا دارد..
نماینده ولی فقیه با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران در 27 تیر 1367 گفت: آن زمان قطعنامه تحمیل شد و شرایط زمان به گونه ای بود که امام راحل(ره) مجبور به پذیرش قطعنامه گردید. در اجرا حقوق ما لحاظ نشد و قطعنامه ناقص اجرا شد.
حاج آقا رحیمی قضیه قطعنامه را به توافق مذاکرات هسته ای اخیر ربط داد و با تاکید براینکه نتایج بدست آمده شاید مطلوب کامل نباشد ولی باید قبول کرد بهتر این هم نتیجه حاصل نمی شد، گفت: در این توافق تا حد ممکن به خواسته ها رسیدیم. اینکه تیم ایرانی در مقابل چند قلدر و زورگو ایستادند و مقاومت کردند، این خیلی خوب است.
وی تأکید کرد: ابتدا باید از خدا تشکر کرد که به مردم عزت و اقتدار و ایمان داد که تسلیم نشوند و پشتیبانی کنند. هم باید از ملت هشیار و بصیر و همیشه در صحنه ایران تشکر کرد و همچنین باید از تیم مذاکره کننده تشکر کرد که زحمت کشیدند و قضیه را به جای مطلوبی رساند.
خطیب جمعه خمینی شهر از اینکه رژیم صهیونیستی اینقدر عصبانیست، اعلام کرد اتفاق خوبی روی داده و گفت: تا اینجا باید تشکر کرد ولی هنوز کار تمام نشده و از این به بعد مهمتر است. چند اما و اگر وجود دارد و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و فقط اعلام شده است. باید بررسی شود آن هم توسط افراد متخصص و اهل فن. نتایج مذاکرات کاملا موضوع تخصصی و پیچیده است و بجز افراد متخصص توانائی اظهار نظر و در فرصت مناسب را ندارند.
امام جمعه خمینی شهر ضمن اشاره به نتایج ماه رمضان، انس با قرآن را از آن جمله دانست و گفت: متأسفانه با به پایان رسیدن ماه مبارک برای بعضی این انس تمام می شود تا سال آینده. درحالی که این درست نیست. تعلیم و تعلم قرآن مقدمه است و عمل به قرآن مهمترست.
رحیمی هشدار داد: مبادا مسلمانان عقب بنشینند و غیرمسلمانان به قرآن عمل کنند. ماه رمضان ما را کنار قرآن نشاند و حال نوبت تفسیر و فهم قرآنست که اگر قرآن را فهمیدیم خیلی از مشکلات حل می شود. مشکل ما اینست که با قرآن فاصله داریم.
لازم به ذکرست در طول تابستان خطبه های نماز جمعه نیم ساعت قبل از اذان ظهر شروع می شود.