امسال مسافران به شهرهای خمینی‌شهر، نجف‌آباد و خور و بیابانک رفتند

ارسال در در شهر

استاندار اصفهان از راه€Œاندازی سامانه یکپارچه نظارت الکترونیک در نوروز امسال برای نخستین بار در کشور در استان اصفهان خبر داد.
به گزارش فرصت آنلاین به نقل ازخبرگزاری فارس ،استاندار اصفهان در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان با داشتن جاذبه€Œهای فرهنگی ، تاریخی و نیز قرار گرفتن در مسیر شمال،جنوب،شرق و غرب امسال در ایام نوروز شاهد تردد حدود 13 میلیون خودرو در شریان€Œهای حیاتی استان بوده است.


رسول زرگربا بیان اینکه یک کاهش دو درصدی نسبت به سال گذشته در این زمینه رخ داده است، افزود: البته این رقم تردد با حساب اتوبوس€Œهای ورودی بیشتر می€Œشود اما این موضوع در حالی است که از 60 میلیون تردد در کشور 13 میلیون آن در استان اصفهان صورت گرفته است.

 

استاندار اصفهان در ادامه از ورود 2 میلیون و 800 هزار مسافر به استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: 70 درصد این مسافران در شهر اصفهان و بقیه در شهرستان€Œهای استان حضور داشته€Œاند که جزو اتفاقات خوشایند نوروز امسال بوده است.


وی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 200 هزار نفر از این مسافران در شهر اصفهان و شهرستان€Œها اسکان پیدا کرده€Œاند،ادامه داد: اصفهان،کاشان،نطنز و خور و بیابانک بیشترین پذیرش مهمان نوروزی 94 را به خود اختصاص داده اند.


زرگرپور گفت: 10 درصد از این اسکان€Œها مربوط به هتل€Œها،38 درصد اسکان در خانه€Œهای استیجاری،33 درصد اسکان در مراکز آموزشی و مدارس بوده است که آمارهای نشان می€Œدهد اسکان در خانه€Œهای استیجاری در حال رشد است.


استاندار اصفهان با بیان اینکه امسال در ایام نوروز شاهد کاهش 16 درصدی تصادفات و برابری تعداد فوتی€Œهای درون€Œشهری نسبت به سال گذشته روبرو بوده ایم،افزود: این موضوع در حالی است که در سال€Œهای گذشته استان اصفهان جزو استان€Œهای اول از نظر تصادف بوده است.


وی خودروهای با ایمنی کم،سرعت بالا و خواب€Œآلودگی را از جمله عوامل تصادفات منجر به فوت دانست و افزود: تعداد فوتی€Œهای تصادفات 34 نفر بوده است.


زرگرپور در بخشی از صحبت€Œهای خود به راه€Œاندازی چهار نرم€Œافزار برای مسافران نوروزی خبر داد و بیان کرد: یکی از نرم€Œافزارها نرم€Œافزار حمل و نقل عمومی،نرم€Œ افزار سینا،نرم €Œافزار گزارش€Œگیری خدمات و پرتال ستاد و نیز نرم€Œافزار مکان€Œهای دیدنی بوده است که برای نخستین بار در کشور انجام شد و 600 هزار نفر از این نرم€Œافزارها استفاده کردند.


استاندار اصفهان گفت: ایام نوروز اعزام 12 هزار نفر راهیان نور به استان€Œهای جنوبی را داشتیم و همین امر سبب رشد 12 درصدی گردشگری در استان شد.
وی اضافه کرد: هفته نخست امسال با ایام سوگواری حضرت زهرا (س) مواجه شد که برنامه€Œهای فرهنگی و گردشگری مسافران در این زمینه با رشد 45 درصدی همراه بود و در ارزیابی€Œها بیش از 90 درصد افراد مورد سنجش از آرامش، امنیت، پاکیزگی و مهمان€Œنوازی اصفهانی ها تشکر کردند.


زرگرپور به هوای بسیارخوب، بارش بهاری و رودخانه زاینده€Œرود با حداقل آب اشاره کرد و گفت: نزدیک دو میلیون نفر در نوروز امسال از مراکز دیدنی استان بازدید کردند و در هر روز بین 250 تا 280 نفر وارد میدان امام(ره) وارد €Œشدند.


استاندار اصفهان در ادامه به چندین نقاط ضعف ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اشاره و اظهار کرد: برخی از مسافران از خدمات بین€Œراهی و قیمت€Œها گله€Œمند بودند که باید این ضعف€Œها در سال آینده بر طرف شود.


وی ضمن تشکر از صدا و سیما بابت انجام وظیفه خود در نوروز تصریح کرد: نمره قابل قبول به خدمات 25 دستگاه استان در نوروز می €Œدهیم.


زرگرپور در پایان گفت: امسال تمرکز ورود گردشگران از شهر اصفهان برداشته شد و مسافران به شهرهای خمینی €Œشهر، نجف€Œآباد و خور و بیابانک رفته و در این اماکن اسکان پیدا کردند.