کمیته مبارزه با فساد اداری در شهرداری ها، تشکیل می شود/ تاسیس کشتارگاه بهداشتی در خمینی شهر تصویب شد

ارسال در در شهر

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور شنبه شب پس از جلسه شورای برنامه ریزی استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت برای مبارزه با فساد اداری عزم خود را جزم کرده است.

وی تصریح کرد: شهرداری ها یکی از نهادهایی هستند که بعضا فساد اداری در آنها مشاهده شده است لذا از 106 شهردار شهرهای استان خواسته ایم تا نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و برای مبارزه با فساد اداری و برخورد با رشوه گیری جدیت داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سه ماه قبل وزیر کشور لایحه جدید مدیریت شهری را به هیات دولت ارائه کرد، افزود: در این لایحه، مدیریت شهرداری ها نیز لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه در لایحه پیشنهادی وزیر کشور به هیات دولت، تاسیس پلیس شهری، ایجاد دیوان محاسبات شهری و انضباط مالی در خزانه برای شهرداری ها در نظر گرفته شده است، استاندار گفت: چنانچه این لایحه به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، تحول اساسی در مدیریت شهری به وجود خواهد آمد و بسیاری از ناهماهنگی ها در مدیریت شهری از بین می رود.


زرگرپور، طرح های اشتغال زای بخش کشاورزی از جمله راه اندازی گاوداری های صنعتی، پرورش دام و طیور همچنین تاسیس یک واحد کشتارگاه بهداشتی در خمینی شهر را از مهمترین طرح های مصوب در شورای برنامه ریزی استان بیان کرد.

وی در ادامه نرخ تورم و نرخ بیکاری در استان اصفهان را به ترتیب، یک و 2 درصد بیش از میانگین کشوری عنوان کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اختلاف طبقاتی در این استان از سال 92 سیر نزولی داشته است، اظهار کرد: اختلاف طبقاتی در طی این مدت از 23 به 18.7 درصد کاهش یافته است.

وی درباره مصوبات طرح های پیشنهادی به شورای برنامه ریزی استان اصفهان نیز گفت: 87 درصد طرح های پیشنهادی به این شورا، تصویب شد.