اصلاح نیوز

ارسال در در شهر

اصل خبر: چنان قحط آبی شد اندر سده!
اصلاح نیوز: ظهر روز جمعه یه سری رفتم خونه ننه جونم. ننه جونم خیلی بانمکه، می گفت: دیدی بالاخره آمریکا کار خودشو کرد؟ گفتم چی شده؟ گفت: مگه نمی بینی آب از صبح قطع شده، می گند تازه اولشه، گاز و برق و چیزای دیگه هم قراره قطع بشه. با خنده گفتم: کی این حرفا را زده؟ گفت: مردم می گند سر میز مذاکرات حرفشون شده، اشتون خانم هم لج کرده آب را قطع کرده. وا... من که این چیزا حالیم نیست، با این کارای مردم فکر کنم قحطی شدیدی داشته باشیم، تازه مردم را ندیدی چه کولی بازی درمی آوردند سر صف تانکرهای آب. گفتم: نه عزیز من! مردم هم اینقده شلوغش کرده اند، خبری نیست، فقط تصفیه خونه باباشیخعلی یه مشکلی پیدا کرده و آب شهرهای اصفهان، خمینی شهر و دور و بر قطع شده، اخبار هم اعلام کرد مشکل بزودی حل می شه. همین! خدا نکنه قحطسالی بیاد، مردم همدیگه را هم می خورند!

 

 

اصل خبر: اصلاً هیچکی به هیچکی!

اصلاح نیوز: معلوم نیست کدوم ارگان موظفه این گداها را جمع و جور کنه. اخیراً که چه عرض کنم، خیلی قبل تر سر چهار راه خوزان چشمم به جمال یه گدا روشن شد. قیافه اش داد می زد اینجایی نیست. از فرصت چراغ قرمز چهار راه استفاده می کرد و به داخل ماشینها سَرَک می کشید تا شاید یه پولی بزنه به جیب. صحنه قشنگی نبود. قبلاً تو تلویزیون دیده بودم که تو تهرون وضع اینطوریه. ولی نمی دونستم متأسفانه داره این وضع به خمینی شهر هم سرایت می کنه. هیچکی هم که نظارت نمی کنه. نه نیروی انتظامی، نه فرمانداری، نه هیچکی! اصلاً هیچکی به هیچکی!

 

 

اصل خبر: چاپ کتاب به یاد دکتر
اصلاح نیوز: یادمه یه دفعه اصلاحگر درمورد علمای شهر مطلب کوتاهی نوشت، بعضی از بروبچ محل زود گارد گرفتند و شدند بروسلی! برگزاری مراسم به یاد بزرگان کار بسیار خوبیه و باید بیشتر هم بشه. منظور اصلاحگر این بود که بیاییم در کنار این برنامه ها، کارهای ماندگارتری هم بکنیم؛ مثلاً همین دکتر صفارنژاد کتابی داره در حد المپیک به نام «جوان از منظر قرآن کریم» که عمرش کفاف نداد چاپش کنه. الان هفت هشت ساله که یه نفر پاکار پیدا نشده این کار باارزش دکتر را تموم کنه. بهتر نیست چاپ کتاب را هم در کنار این جور مراسم به یه جایی برسونیم؟ و بگیم « چاپ کتاب به یاد دکتر»!

 

 

اصل خبر: شهید اصفهانی؛ جنایتکار خمینی شهری؟!
اصلاح نیوز: 30 خرداد سالگرد شهادت سید رسول موسوی اهل خمینی شهر تو جریان بمبگذاری حرم امام رضا(ع) سال 1372 بود. اواخر خرداد بعضی از خبرگزاری ها تیتر زدند که «شهید اصفهانی». آخه بی انصافا! اگه یه جنایتکار خمینی شهری پیدا بشه شما تیتر می زنید «جنایتکار اصفهانی»؟! چرا به قول شاعر «هر چی آرزوی خوبه مال تو» اما «هر چی که خاطره داری [اونم از نوع بدش] مال من»!

 

 

 اصل خبر: ای کاش کارد می خورد تو شیکمم!
اصلاح نیوز: زنم گفت کارد بخوره تو اون شیکمت. داشت گیس و گیس کشی شروع میشد که من سریع از خونه خارج شدم و راه افتادم. سرچهار راه موتورم را پارک کردم رفتم حلیم بخرم. برگشتم دیدم ای دل غافل! جا تره و بچه نیست. اتفاقاً کمی بنزین هم ریخته بود واقعاً جا تر شده بود! اما موتور سر جاش نبود و سارقان زحمتکش اونا به عنوان یادگاری با خودشون برده بودند. این ور را ببین اون ور را ببین. یِهو عقلم رسید به دوربینهای سر چهار راه. به مأمور سر چهار راه قضیه را گفتم و خواستم فیلمهای دوربین را چک کنه تا بفهمم سارق نسبتاً محترم کی بوده؟ جواب داد که برو بابا دلت خوشه! این دوربینها مدتیه خرابه و کسی پیدا نمیشه اونا را تعمیر کنه. من به خودم گفتم با این مسؤولان گل و بلبل، همون بهتر که کارد می خورد تو شیکمم و هوس حلیم نکرده بودم!

 

 

اصل خبر: دارند، می تونند! حرفیه!
اصلاح نیوز: ایستگاه رادیویی کاشان که داره راه اندازی میشه. نجف آباد هم از وقتی که فرمانداری ویژه گرفته تونسته چند ساعت ثابت هفتگی از رادیو اصفهان قبضه کنه و صدای نجف آباد را پخش کنه. مبارکشون باشه. نوش جونشون!  به هر حال «هر که بامش بیش برفش بیشتر» یا به قول معروف «دارندگی و بَرازندگی» مسؤولان پاکار و زحمتکش دارند و می تونند این کارا را بکنند. می تونند آقا! دارند، می تونند! حرفیه؟!

 

 

اصل خبر: قبای مسؤولان اینقده بزرگه که همه چی بهش برمی خوره!
اصلاح نیوز: یکی از رفقا می گفت دم امام جمعه گرم که اقلاً به فکر خبرنگارا بود و نشستی برگزار و ازشون تجلیل کرد. کلی هم پند و نصیحت که بجا هم بود. فقط این وسط ما نفهمیدیم مسؤولان را چطور نقد کنیم که به پَر قباشون برنخوره. ماشاا... قبای مسؤولان هم اینقده بزرگه که همه چی بهش برمی خوره! اصلاً مقاله را می نویسند که به کسی بربخوره تا شاید امور اصلاح بشه. انگار باید مسؤولان را روی تاقچه بذاریم و یه کاوِرَم روشون بکشیم تا گَرد و خاکی نشند اون وقت همینطور بهشون زل بزنیم و بگیم بَبَبَه بَه!