اسلام مسجد محورست

ارسال در در شهر

به گزارش خبرنگار فرصت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته با اشاره به روز جهانی مساجد گفت: قریب به 120 مسجد در غزه تخریب شده، در عراق هم به همین منوال. چرا؟ چون نقش مسجد مهم است. اسلام مسجد محورست نه حسینیه محور. ما مخالف امام حسین(ع) نیستیم بلکه می گوییم تا می توانید برنامه ها را در مسجد اجرا کنید؛ نماز جماعتها، کلاسها، مسائل فرهنگی و سیاسی امام جمعه افزود به مساجد کمک کنید و تقویت نمایید مخصوصاً در تعمیر و بازسازی. برخی جاها مانند مجموعه مسکن مهر در وضعیت نامطلوبی نماز جماعت برگزار می گردد. در اینگونه مراکز مسجدسازی مهمتر از بقیه چیزهاست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کودتای 28 مرداد 1332 گفت: آمریکاییها و انگلیسیها کودتایی ایجاد کردند و شاه فراری ایران را برگرداندند و دو مرتبه 25 سال ملت ایران را اسیر استبداد پهلویها کردند. ملت فراموش نکند که غربیها به اعتراف خودشان همواره با مردم ما بد عمل کرده اما عذرخواهی نکرده اند. هنوز هم ادامه می دهند. نمی توانند دشمنی شان را تمام کنند.
نماینده ولی فقیه با اشاره به آیه 43 سوره نحل «...فَاسألوا أهلَ الذِّکر إن کُنتُم لاتَعلَمون» و 30 مرداد بزرگداشت علامه محمد باقر مجلسی گفت: علامه کتب بسیاری به زبان فارسی و عربی تألیف کرده اند. معروفترینش «بحار الانوار» یعنی دریاهایی از نورهای ائمه(ع) است. اما هر آنچه در این کتاب آمده صحیح است؟ خیر چون آن زمان که امکاناتی مانند کتابخانه کم بوده، علامه مجلسی با هدف جمع آوری احادیث چه ضعیف و چه قوی بحارالانوار را در 110 جلد نگاشته است. به زبان عربی هم نوشته تا کسانی که وارد و عالم و فهیم است به این کتاب مراجعه کند؛ آن قسمنتهای صحیح را برای مردم بازگو کنند و از قسمتهای دیگر بگذرند. ولی عده ای نخاله آمده اند قسمتهای ضعیف کتاب را برای مردم مطرح می سازند. در آیه 43 سوره نحل خداوند دستور می دهد  هر چه را نمی دانید از اهلش سؤال کنید نه اینکه هر چیز را در هر کتابی دیدید به عنوان مستند نقل کنید و یا فتاوای فقها را نقض نمایید.
خطیب جمعه خمینی شهر در پایان تأکید کرد: جمعه هفته آینده سالروز شهادت رئیس فقه جعفری امام جعفر صادق(ع) در این مصلی مراسم باشکوهی برپاست. انشاءا... نمازگزاران زودتر تشریف بیاورند و در این مراسم حضور داشته باشند و نشان دهند که شیعه جعفری هستند.