بزرگداشت علامه مجلسی برای سیزدهمین سال متوالی

ارسال در در شهر

به گزارش خبرنگار فرصت، روز 27 ماه مبارک رمضان طبق معمول سال های قبل حدود 250 نفر از شهروندان آدریانی به همراه اهالی دیگر محلات با اتوبوس های شرکت واحد و اتومبیل های شخصی راهی حرم علامه مجلسی در بازار قدیمی اصفهان شدند. این دسته عزاداری که در حال مداحی و سینه زنی وارد آستانه این عالم شیعه شدند، جمعی از بازاریان اصفهان را نیز با خود همراه کردند. مراسم با سخنرانی حجت الاسلام سید جواد موسوی از روحانیون آدریان و برگزار کننده این مراسم پیرامون شخصیت و خدمات علامه مجلسی در حرم ایشان آغاز شد و با نوحه سرایی در مصیبت حضرت علی (ع) پایان یافت. همچنین پس از برگزاری نماز مغرب و عشا در مدرسه علمیه باقرالعلوم آدریان از مردم هنگام افطار پذیرایی شد.
حجت الاسلام موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه هدف از برگزاری این مراسم چیست، گفت: علامه مجلسی خدمات شایانی به مذهب تشیع روا داشته و تجلیل از خادمان اهل بیت (ع) تجلیل از خودِ اهل بیت (ع) است. وی ادامه داد: این مراسم با استقبال خیلی خوب مردم، بازاریان اصفهان و مسوولان آستانه علامه روبرو می شود. از چند سال پیش در مسجد جامع فروشان نیز در شب 27 ماه رمضان مراسمی برای بزرگداشت علامه برگزار می شود. در شهر کوشک هم دو سال است این مراسم برپا می گردد.
وی در خصوص تامین هزینه های این مراسم گفت: هیئات محله و اهالی ولایی آن، هم در برگزاری هرچه بهتر مراسم کمک می کنند و هم در تامین هزینه ها ما را تنها نمی گذارند. در واقع این بزرگداشت منسوب به شخص یا هیات خاصی نیست و همه با کمال میل با هم همکاری می کنیم.