اجرای درمان بالینی بیماران خاص خمینی شهر در منازل/ نیازمند یاری خیران برای خرید دستگاه دیالیز هستیم

ارسال در در شهر

حجت الاسلام امید حسنی در گفتگو با مهر درباره میزان مراجعات بیماران خاص به این مرکز حمایتی ، اظهار داشت: از تیر ماه سال گذشته تا کنون هر  دو روز شاهد مراجعه یک نفر به این مرکز برای تحت پوشش قرار گرفتن بوده ایم اما حدود 180 پرونده تشکیل شده است و در حال حاضرآمار بیماران خاص تحت پوشش 1300 است.

وی با بیان اینکه این تعداد بالای مراجعات به دلیل افزایش بیماری های خاص در استان و شهرستان است، افزود: البته همه مراجعان تحت پوشش قرار نمی گیرند بلکه اولویت با کسانی است که فقط محرومیت مالی و معیشتی برخوردار هستند.

مدیر عامل خیریه حضرت بقیه الله اعظم خمینی شهر ادامه داد: تغییر سبک زندگی ،تغذیه ، استرس ،افزایش آلودگی صنایع سنگین و خودرو ها را از علل رشد این بیماری ها می دانم.

بی توجهی به فشار خون و قند 50 درصد علت بروز بیماری کلیوی

حجت الاسلام حسنی با اشاره به افزایش میزان بیماران دیالیزی شهرستان بیان داشت: بر اساس تجربه و مدارک آزمایشگاهی بیماران دریافته ایم که 50 درصد علت رشد بیمار دیالیزی بی توجهی آن افراد به میزان قند و فشار خون در طول زندگی شان بوده است.

وی با بیان اینکه نیازمند افزایش آگاهی عمومی در این زمینه هستیم، گفت: تمامی دستگاه های دیالیز بیمارستان ساعی توسط خیران شهرستان خریداری شده اما بر اساس برآورد ها معتقدیم که خمینی شهر حدود پنج دستگاه دیالیز دیگر نیاز دارد.

این کارشناس امور خیریه تاکید کرد: در صدد هستیم امسال با حمایت خیران سه دستگاه دیالیز دیگر اضافه می شود.

حجت الاسلام حسنی یادآور شد: خیران شهرستان همواره کمک های زیادی به این مراکز انجام داده اند اما متاسفانه به دلیل افزایش هزینه های دارویی و سایر مشکلات معیشتی بیماران از آنان توقع کمک های بیشتری را داریم.

 ضرورت جهت دهی نذورات مردمی به سمت یاری بیماران خاص

وی با بیان اینکه سالانه نذورات زیادی در این شهرستان پرداخت می شود، ادامه داد: اعتقاد داریم باید در اهدای نذورات بحث "اهم و فی الاهم " در جامعه تبیین شود به این معنا که نذورات و کمک های مردم به بیماران خاص سوق داده شود.

مدیر عامل خیریه حضرت بقیه الله الاعظم خمینی شهر تاکید کرد: فرهنگ سازی در این راستا را از آموزش در مساجد آغاز کرده ایم.

حجت الاسلام حسنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این مرکز خیریه امسال با کمک روانشاسان و پرستاران اقدام به درمان های بالینی در منازل بیماران صعب العلاج کرده است.

وی تصریح کرد: این افراد زندگی سختی را به دلیل وجود بیماریهای شان می گذرانند و باید روحیه آنان را برای درمان تقویت کنیم.

هزینه آزمایشات ویژه ژنتیک ازدواج گزاف است

مدیر عامل خیریه حضرت بقیه الله اعظم خمینی شهر در ادامه گفت: بیماری های ارثی همانند هموفیلی و تالاسمی در شهرستان به دلیل آزمایشات قبل از ازدواج بسیار کاهش یافته است.

حجت الاسلام حسنی گفت: در برخی محلات عده معدودی هنوز ازدواجها را به طور عرفی و قبل از انجام آزمایشات معمول انجام می دهند که بیماری های ارثی ذکر شده متعلق به این دسته اخیر است.

وی بیان داشت: آزمایش های معمول ازدواج هزینه ای نداشته اما آزمایشات خاص ژنتیکی حدود یک میلون و 800 هزار تومان خرج دارد که متعاقب آن دسته از افراد از آن سرباز می زنند.

 این کارشناس امور خیریه یادآور شد: از ائمه جماعات خواسته ایم که به آگاه سازی مردم از زیان های ازدواج سنتی قبل از انجام آزمایشات هشدار دهند.