كارگاه آموزشي آسيب هاي فضاي مجازي ويژه كاركنان دانشگاه

ارسال در در شهر

سروان مهراني كارشناس مسائل اجتماعي نيروي انتظامي در جمع كاركنان دانشگاه گفت : از سال 1370 اولين ماهواره وارد قاره آسيا شد و اكنون بيش از 219 شبكه ماهواره اي با عناوين مختلف مبادرت به ارائه برنامه هاي خود به اقشار مختلف جامعه ما مي كند . وي فعاليت ماهواره ها را در جهت حكومت رسانه ها بر افكار عمومي و براي تغيير رفتار در مردم برشمرد و افزود : شبكه هاي ماهواره اي با موضوعات گوناگون اعم از خبر ، خانوادگي و ديني به ميدان آمده به نحوي كه رتبه نخست در اختلافات خانوادگي و طلاق مربوط به استفاده خانواده ها از ماهواره مي باشد .
مهراني شبكه هايي مثل فدك را در راستاي ايجاد اختلاف در مذاهب ديني دانست و گفت امروز جهت گسترده شدن اختلافات در بين مذاهب برنامه هاي مختلفي با حمايت استكبار تهيه و در حال پخش در سراسر جهان مي باشد كه موضوع بسيار خطرناكي است كه تيشه به ريشه دين و مذهب مي زند .
كارشناس معاونت اجتماعي نيروي انتظامي ادامه داد : ماهواره ها در جامعه با نقش سرگرم كننده ، سياسي ، خبري و خانوادگي به فعاليت مي پردازند كه هدف آنان تضعيف بنيان خانواده و كم رنگ كردن اعتقادات مذهبي در بين مردم است و اين طرح بعنوان يك استراتژي در دستور كار آنان قرار داد و در كشورهايي مثل كلمبيا به نتايج مورد نظرخود دست               يافته اند.
وي عدم اهميت وفاداري زن و شوهر به يكديگر ، بي اهميت جلوه كردن احترام به والدين ، ترويج شرابخوري و تعصب زدايي از خانواده ها را از آسيب هاي جدي ماهواره  بر جامعه ايران برشمرد و از دانشگاهيان خواست موضوعات را به دقت دنبال كنند و بعنوان جامعه دانشگاهي و فرهيخته به آحاد مختلف جامعه اطلاع رساني و نسبت به تنوير افكار عمومي گامهاي مؤثري بردارند .