مشکل علی(ع) «عدم الاطاعه» بودن برخی مردم بود

ارسال در در شهر

 به گزارش خبرنگار فرصت، امام جمعه ضمن تسلیت ایام عزاداری مولای متقیان علی بن ابیطالب(ع)، مشکل حضرت علی(ع) را «عدم الاطاعه» بودن برخی مردم دانست و گفت: تمامی امامان دستور داده اند که اطاعت کنید. قرآن کریم هم می فرماید «أطیعوا اللهَ و أطیعوا الرَّسولَ و أولی الأمرِ». اولی الامر همان ائمه(ع) هستند. این گونه نباشد که ما آنهایی را لعن کنیم که از علی(ع) اطاعت نکردند ولی خودمان از نائب امام اطاعت نکنیم.
وی با بیان اینکه معیار باید خدا و پیامبر(ص) باشد، گفت: در امور دنیوی هر سلیقه ای که خلاف دین نباشد، می توانی اعمال کنی ولی کارهای دینی سلیقه ای نیست و باید از امام تبعیت کرد. در صلوات شعبانیه می خوانیم «المُتقدِّمُ لهُم مارِق» هر کس از امام جلو بیفتد از دین بیرون رفته است. اینکه برخی می گویند اگر امام زمان(عج) هم بیاید بگوید این کار را نکن باز هم می کنم، این یعنی از امام جلو افتاده و از دین خارج شده و کافر است. از آن طرف هم «والمُتَأخَّرُ عنهم زاهِق» هر کس از امام عقب بیفتد باطل، بیهوده و پوچ است و باطل هم ماندنی نیست. پس چه باید کرد؟ «واللازِمُ لهم لاحِق» باید همیشه همراه و پیرو حقیقی امام باشیم.
خطیب جمعه خمینی شهر تاکید کرد که امام علی(ع) را باید با نهج البلاغه شناخت نه با داد و بیداد و شعار. خود امام می فرماید: دو گروه به خاطر افراط و تفریط نسبت به من جهنمی می شوند؛ یکی «مُحِبٌّ غالٍ» آنهایی که زیاد از حد امام را دوست دارند تا حدی که می گویند او خداست. گاهی دوستی های جاهلانه از دشمنی های عاقلانه بیشتر ضربه می زند. دیگری «مُبغِضٌ قالٍ» تکلیف دشمنان هم که معلوم است.
استاد حوزه و دانشگاه جمهوری اسلامی را همان حکومت علی(ع) دانست و گفت: اگر می گوییم ولی فقیه کنونی نائب امام زمان(عج) است به این معنی نیست که این شخص در علم، معصومیت، تقوا و... مانند امام علی(ع) و دیگر ائمه(ع) است. اینگونه نیست. امام خمینی(ره) تلاش کردحکومت اسلامی تشکیل دهد، نظام طاغوتی را برداشت و نظام اسلامی برپا کرد که تمامی مسوولان آن متدین و دلسوز باشند. در این زمان هر مقدار از احکام اسلامی که توانستیم اجرا می کنیم و هر چه نشد انشاا... هنگام ظهور خود امام زمان(عج) اجرا می نماید. قرار نیست ما دست روی دست بگذاریم تا وقتی آقا ظهور کرد، تمامی احکام را اجرا کند.
حاج آقا رحیمی هشدار داد: برای حفظ جمهوری اسلامی مراقب فرزندانتان باشید، عده ای می خواهند نسلی که روی کار می آید از جمهوری اسلامی جدا سازند، جوانان ما هشیار و بیدارند.
نماینده ولی فقیه مذاکرات هسته ای را امتحانی برای غربی ها دانست و گفت: ما که امتحانمان را داده و سربلند بیرون آمده ایم. مبادا کلمه ای بگوییم یا حرکتی کنیم که نظام و رهبری تضعیف گردد.
امام جمعه خمینی شهر در پایان با اشاره به روز قدس گفت: در راهپیمایی روز قدس شرکت کنید و به مردم مظلوم فلسطین بگویید ما هستیم و شما تنها نیستید.