5 مرکزسلامت در خمینی‌شهر ایجاد می شود

ارسال در در شهر

وی اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت را فاز دوم اعلام کرد و افزود: در فاز دوم این طرح در حاشیه‌های شهر اصفهان به اجرا در می‌آید و هم اکنون شهرستان‌های شهرضا، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان و اصفهان یک و 2 را اجرا و جمعیت بالغ بر 404 هزار و 434 نفر را شامل می‌شود.
مدیر گروه گسترش مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه 53 مرکز سلامت در حاشیه شهر ایجاد می‌شود، گفت: 13 مرکز  سلامت در منطقه یک اصفهان، 19 مرکز در منطقه 2 اصفهان، 6 مرکز در شاهین‌شهر، 7 تا در شهرضا، 5 مرکز مرکزسلامتدر خمینی‌شهر و یک مرکز در نجف‌آباد و یک مرکز در فلاورجان ایجاد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حاشیه شهرها شاهد جمعیتی از مردمی هستیم که به خاطر جست‌وجوی کار از روستاها و شهرهای کوچک و اقماری مهاجرت و در  حاشیه کلان‌شهرها به صورت غیر رسمی و بدون هماهنگی با مسئولان شهرداری و دیگر مسئولان ساکن شدند.
روحانی افزود: در همین راستا شهرک‌های اقماری اطراف شهرهای بزرگ نیز اضافه شدند که تا پیش از این برای آنها خدمات بهداشتی درمانی وجود نداشت.
وی با بیان اینکه تا پیش از این مجموعه خدمات درمانی در حاشیه شهر شرق اصفهان تا شمال شهر وجود نداشت و جمعیت آنها نیز در آمار محسوب نمی‌شد، بیان کرد: به طور مثال در منطقه جوی آباد خمینی شهر بهداشت و درمان با مشکلاتی روبرو بود که با اجرای طرح رفع می شود.