گلریزان 683 میلیون تومانی

ارسال در در شهر

مدیر عامل خیریه امام موسی کاظم (ع) زندان خمینی شهر با اشاره به کمک بی سابقه خیرین، به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: امسال جشن گلریزان با مشارکت و کمک بی سابقه خیرین شهرستان نسبت به سال های گذشته همراه بود و 683 میلیون تومان به صورت نقدی، تعهدی و 220 میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای آزادی زندانیان غیرعمد و مالی جمع آوری شد.
حاج هاشمی با بیان اینکه برای آزادی 60 نفر از زندانیان مالی و غیر عمد زندان مبلغ 5/3 میلیارد تومان نیاز می باشد گفت: با همکاری اعضای خیریه امام موسی کاظم (ع) و مسوولین زندان خمینی شهر در مجموع رضایت شاکیان خصوصی به ارزش  5/1 میلیارد تومان گرفته شده و در حال حاضر برای آزادی زندانیان جرایم مالی به 2 میلیارد تومان نیاز داریم. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسوولین ستاد دیه استان مابقی مبلغ مورد نیاز تامین گردد.
رییس زندان خمینی شهر نیز در جشن گلریزان گفت: گلریزان یکی از مراسم بومی و ملی ماست که در سال های اخیر با ابتکار شهید لاجوردی در زندان ها اجرا می گردد. شیروانی با تاکید بر اینکه زندانیان جرایم مالی و غیر عمد معمولا از ضعیف ترین اقشار جامعه هستند، افزود: اعتقاد داریم که خیرین خمینی شهر توجه ویژه ای به امور عام المنفعه و خیریه دارند و سابقه کمک های خیرین نشان می دهد که آنها سر آمد شهر های دیگر استان هستند.
وی تعداد زندانیان جرایم غیر عمد و مالی خمینی شهر را 60 نفر عنوان کرد و گفت: از مجموع این افراد 39 نفر محکوم مالی،  6 نفر محکوم به پرداخت مهریه و 4 نفر متهم به عدم پرداخت اقساط مهریه و 5 نفر محکوم به پرداخت دیه می باشند.
به گزارش فرصت آنلاین، در مراسم گلریزان خمینی شهر یکی از زندانیان اهل سنت به مذهب شیعه اثنی عشری گروید. پرداخت دیه ای که به گردن پدر یک نوزاد چندماهه بود توسط یکی از خیرین از جمله حاشیه های جشن گلریزان امسال بود.
گفتنی است در جشن گلریزان سال گذشته 300 میلیون تومان وجه نقد و 150 میلیون تومان وام قرض الحسنه جمع آوری شده بود.