باند دوم جاده کمربندی خمینی شهر به شاهین شهر افتتاح شد

ارسال در در شهر

به گزارش فرصت این جاده به طول 22 کیلوتر با هزینه بالغ بر 18 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی واستانی پس از سالها افتتاح شد.
 باند اول این جاده در سال 91 با حضور وزیر راه وشهرسازی دولت دهم به بهره برداری رسید ولی پس از گذشت دوسال به علت عدم احداث دوپل رو گذر در محل ورودی جاده کمربندی قدیم وجدید و ورودی خمینی شهر به شهرک برق الکترونیک وگورستان عمومی باغ فرودس عملا این جاده نیمه کاره ونیمه تمام می باشد ونیاز به 12 میلیارد تومان امحل اعتبارات ملی دارد.
فرماندار خمینی شهر در این مراسم  در حضور وزیر راه وشهرسازی گفت: احداث دوپل روگذر برای تردد اهالی و شاغلین شهرکهای برق الکترونیک و گورستان جدیدعمومی شهر بسیار ضروری می باشد، در صورت عدم تامین اعتبار بودجه لازم این طرح به صورت نیمه کاره رها خواهد شد ودردو نقطه ما شاهد تصادفات مرگباری خواهیم بود.
  احمد حقیقی با بیان اینکه تامین اعتبار مورد از محل بودجه تملک دارائی شهرستان واستانی امکان پذیر نیست گفت: تقاضای ما از مسئولین وزارت راه تخصیص بودجه لازم برای تکمیل و اجراء این دوطرح را  می باشد .  
   امام جمعه خمینی شهر :
  حل مشکلات شهرک منظریه خمینی شهرنیاز به دخالت مسئولین وزارت راه  وشهرسازی دارد
امام جمعه خمینی شهر گفت: حل مشکلات منظریه خمینی شهر نیاز به دخالت مسئولین وزارت خانه دارد مردم این شهرک ازعدم توجه مسئولین دولت برای حل  مشکلات بیست ساله شهرک منظریه گلایه وانتقاد شدید دارند.
 حجت الاسلام عباس رحیمی درمراسم افتتاح باند دوم جاده کمربندی خمینی شهر به شاهین شهر در حضور وزیر راه شهرسازی و مسئولین استان با تشکر خدمات دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور با خاطر تلاش های که برای حل مشکلات کشور دارد گفت: ساکنین منظریه خمینی شهر قریب به بیست سال است  با  مشکلات جدی عمرانی و خدماتی روبرو هستند .
وی با بیان اینکه افتتاح  باند جاده  خمینی شهر به شاهین شهرموجب رفاه وآسایش بیشتر مردم خواهد که جا دارد از مسئولین استان به خاطر تقدیر وتشکر کنم گفت: شهرستان در حوزه راه وشهرسازی با مشکلات وموانع جدی روبرو از وزیر راه تقاضای رسیدگی به انها داریم.
 حجت الاسلام رحیمی در ادامه گفت: احدات دوپل رو گذر در جاده کمربندی خمینی شهر به شاهین شهر، حل مشکلات مسکن مهر، تکمیل بیمارستان 160 تخت خوابی منظریه ، حل مشکلات واختلافات شهرداری با اداره کل راه وشهرسازی استان ، بازسازی و به سازی مصلی نمازجمعه خمینی شهر از مهمترین مشکلات شهرستان خمینی شهر در حوزه راه وشهرسازی می باشد .
وی تاکید کرد: در صورت عدم تکمیل دو پل روگذر جاده کمربندی در آینده تردد اهالی و مردم خمینی شهر با مشکلات و خطرات جدی روبرو خواهد شد در خواست ما تخصیص بودجه برای تکمیل این جاده است  
وی با بیان اینکه در شهرک منظریه خدمات و اماکن مذهبی وفرهنگی ا جمله مسجد مجموعه مسکن مهر نیمه کاره ونافص می باشد گفت: مکان مسجد مجموعه مسکن مهر جانمائی شده بخشی از عملیات ان اجراء شده تکمیل آن نیاز به تخصیص بودجه وعده داده شده دارد .
وی با اشاره به اینکه بیمارستان منظریه جزء طرحهای ملی نیمه تمام از بیست سال قبل مربوط به دولتهای گذشته  می باشد گفت: تکمیل وتجهیز این طرح نیاز به تخصیص بودجه مورد نیازاز طرف دولت دارد.
 حجت الاسلام رحیمی در خصوص مصلی نمازجمعه خمینی شهر گفت:  محل فعلی  مصلی نماز جمعه خمینی شهر از امنیت لازم برخوردار نیست و عملا به یک سوله بزرگ موقت شباهت دارد بیش از سی سال از عمر آن می گذرد، فاقد سیستم گرمایش وسرمایش مناسب برای نمازگذاران می باشد.
وی با بیان اینکه بازسازی مصلی نمازجمعه خمینی شهر به هزینه بسیار سنگینی نیاز دارد گفت: درطرحی که دراستانداری به تصویب رسیده جابجائی و تخصیص بودجه لازم برای بازسازی مصلی نماز جمعه نیاز بودجه دارد صدورمجوزات لازم از طرف مسئولین دارد.
  وزیر راه وشهرسازی :
 مشکلات اختلافی شهرک منظریه خمینی شهر جزئ ایست از طریق استان وبامحوریت استاندار اصفهان قابل حل است
 وزیر راه وشهرسازی در خصوص مشکلات  بیست ساله شهرک منظریه خمینی شهر گفت: به نظر من این مشکل جدی محسوب نمی شود ،اختلافات به وجود آماده بین اداره کل راه وشهرسازی وشهرداری خمینی شهر در شهرک منظریه خمینی شهر در مرکز استان وبا محوریت استاندار اصفهان قابل حل است  به نظر من مشکلات منظریه مشکلات جزءای است از طریق مرکز استان قابل رسیدگی می باشد .
 عباس آخوندی در مراسم افتتاح باند دوم جاده کمربندی خمینی شهر به شاهین شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر به استان اصفهان 295 کیلومتر راه جدید  با هزینه بالغ بر140میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره برداری می رسد، افتتاح این مقدار راه جدید  به آسایش و رفاه و ایمنی مردم  استان کمک زیادی می کند.
 وی با بیان اینکه هدف من از سفر به استان اصفهان آشنائی ورفع مشکلات وبازدید از پروژه های مربوط به حوزه راه وشهرسازی  می باشد گفت: دراین سفربا اقشار مختلف از جمله مسئولین استان ، پیمانکاران  ومهندسین ودانشگاهیان حوزه راه وشهرسازی  ونمایندگان  مردم  در مجلس  ملاقات خواهم داشت.
 وزریرراه وشهرسازی افزود: در این سفرآسفالت بیش از 500 کیلومتر راههای قدیمی  و خط کشی بیش از 600 کیلومتر نصب علائم راهها  انجام شده در دولت یازدهم برای افزایش ایمنی راههای استان به بهره برداری میرسد.
آخوندی بیان اینکه جاده کمربندی خمینی شهر شاهین شهر به صورت نمادین  افتتاح وبه بهره برداری  می رسید  گفت:به صورت همزمان بیش از 10پروژه های راه شهرسازی استان افتتاح می شود .
وی در خصوص مشکلات مطرح توسط مسئولین شهرستان  خمینی شهر گفت: روز گذشته با اعزام قائم مقام وزات راه وشهرسازی  وبازدید از کلیه پروژه مورد نیاز، با استاندار اصفهان تصمیم گیری بسیار خوبی برای حل مشکلات پروزه مسکن مهر استان گرفته شد .
وی افزود: تلاش می کنیم درآینده نزدیک مشکلات بخش آماده سازی پروژه مسکن مهراستان ، خدمات زیر بنائی ، خدمات واماکن فرهنگی ومذهبی مورد نیاز برسی  وحل شود .
 وی با اشاره به اینکه معافیت مالیات وبیمه تامین اجتماعی در بخش مسکن مهر در گذشته به تصویب هیات دولت رسیده گفت: درصورت یکی از ادارات ونهادهای دولتی دراین رویه خلافی داشته به مصوبه هیات دولت عمل نکرده ،دستور لازم برای حل مشکلات مربوطه از طریق استاندار اصفهان به صادر  خواهدشد .
وی با در خصوص بودجه مورد نیاز برای احداث دوپل رو گذر جاده کمربندی خمینی شهر گفت: تلاش می کنیم بودجه های مورد  نیاز رادر کمیسیون 215 برآورد هزینه وتامین اعتبار کرده و برای اجراء تخصیص دهیم.
وی در خصوص تکمیل بیمارستان منظریه خمینی شهر  گفت من هیچ گونه وعده ای نمی توانم برای تکمیل آن بدهم ، در خصوص این طرح بعد از بازید معاون وزارت شهرسازی  به مردم اعلام گزارش خواهد داشت .