رانندگی با سرعت مطمئنه تنها راه حل مشکلات بلوار آزادگان است

ارسال در در شهر

رییس اداره راه و شهر سازی ضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت:عدم تردد خودروهای سنگین در جاده کمربندی قدیم و بلوار آزادگان موضوعی است که باید در جلسات شورای ترافیک شهرستان و استان مطرح شود و تنها مرجع تصمیم گیرنده در این رابطه شورای ترافیک استان و شهرستان است.

وی تصریح کرد: با صدور مصوبه شورای ترافیک استان و شهرستان، شهرداری خمینی شهر می تواند از تردد خودروهای سنگین در بلوار آزادگان به عنوان یک جاده درون شهری جلوگیری کند اما تا زمان صدور این مصوبه تردد خودروهای سنگین در بلوار آزادگان آزاد می باشد.

اسلامی با بیان اینکه جاده جدید کمربندی خمینی شهر-شاهین شهر آماده تردد خودرهای سنگین می باشد، افزود: در صورتی که بلوار آزادگان تحویل شهرداری گردد ما هیچ گونه مسوولیتی برای اداره بلوار آزادگان نداریم، ولی تا پیش از زمان تحویل ما متولی جاده کمربندی قدیم و بلوارآزادگان هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 50 میلیون تومان برای رفع مشکلات بلوار آزداگان در نظر گرفته شد که متاسفانه تخصیص پیدا نکرد، گفت: امسال اعتباری حدود 70 میلیون تومان برای رفع مشکلات بلوارآزادگان در نظر گرفته شده که امیدواریم امسال این بودجه تخصیص پیدا کند.

اسلامی تصریح کرد: تصادفات سال های اخیر خسارات سنگینی به گادریل های حفاظتی بلوار آزادگان وارد کرده است، از یکسال گذشته تا کنون کلیه گاردیل های حفاظتی که در بلوار آزادگان خسارت دیده بود را تعویض کردیم تا مشکلات این بلوار کاهش یابد.

وی بیان مشکل اصلی بلوار آزادگان را سرعت بیش از اندازه و تردد خودروهای سنگین در بلوار دانست و افزود: گاردیل های نصب شده جواب گوی سرعت بیش اندازه خودروهای سنگین و سبک نمی باشد و رانندگی با سرعت مطمئنه تنها راه حل مشکل این بلوار می باشد .

اسلامی با بیان اینکهدر مجموعه 23 کیلومتر از جاده کمربندی قدیم در محدوده شهرستان خمینی شهر است گفت: از مجموع 5 کیلومتر طول بلوار آزادگان در حدود سه و نیم کیلو متر در محدوده اداره راه خمینی شهر و مابقی در محدود اداره راهداری شاهین شهر است.

   وی با اشاره به اینکه از مهرماه سال 92 راه های شهرستان را همراه با تجهیزات و حداقل نیروی راهدار تحویل گرفتیم، گفت:در حوادث گوناگون مشخص شده عامل بیشتر تصادفات جاده کمربندی خمینی شهر- نجف آباد عدم توجه به نکات ایمنی و عدم کاهش سرعت توسط رانندگان می باشد.

رییس اداره راه و شهرسازی گفت: سرعت مجاز تردد در جاده کمربندی خمینی شهر به علت وجود پیچ های متعدد 60 الی 70 کیلومتر می باشد و این در حالی است که طبق آخرین بررسی ها سرعت تردد خودروها در این جاده 100 الی 120 کیلومتر است.