طرح ملی مادران قرآنی در کشور برگزار می‌شود

ارسال در در شهر

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خمینی‌شهر، اظهار کرد: ما اگر بنا داریم جامعه ما یک جامعه قرآنی بوده و فرهنگ قرآنی گسترش یابد، باید برای مادران نونهالان وکودکان جذب شده در مراکز قرآنی نیز برنامه‌ریزی کرده و سبب جذب آنها به مراکز قرآنی شویم.
حجت الاسلام حجتی که به منظور شرکت در همایش خیران قرآنی در خمینی شهر حضور پیدا کرده بود، تصریح کرد: تحول ماداران به سمت و سوی فعالیت‌های قرآنی سبب ایجاد تحول در خانواده‌ها و در نهایت تحول جامعه به سمت فعالیت‌ها شده و فرهنگ قرآنی را نیز در جامعه به همراه دارد.
وی افزود: این طرح در بعضی از شهرها و استان‌های  کشور از جمله خوزستان، قم، تهران و شهر ری در حال اجرا بوده و تا کنون بیش از 70 شهر را زیر پوشش خود قرار داده و کارگاه آموزشی مرتبط با این طرح اجرا شده و یا در حال برگزاری است.
حشمتی بیان کرد: یک مجموعه تیمی فعال و پویا زیر نظر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان مجری این طرح در شهرهای مختلف کشور مشغول به فعالیت بوده و در آینده این طرح به صورت ملی اجرا می‌شود.
معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه ما وظیفه داریم در هر جای کشور که یک موسسه و فعالیت قرآنی برگزار شده و فعالیت می‌شود، از نظر سخت‌افزاری و نرم افزاری آن را حمایت کنیم، اظهار کرد: بعضی از فعالیت‌های قرآنی که به صورت بومی و مردمی در شهرستان خمینی‌شهر اجرا می‌شود قابلیت الگوگیری برای سراسر کشور را دارد.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خمینی‌شهر موسسات و مراکز با سابقه قرآنی زیادی وجود داشته که فعالیت آنها درسطح کشور و استان نمونه بوده بنابراین تلاش می‌کنیم با موسسات دیگر استان و کشور در این موضوعات تبادل اطلاعات شده و از تجربیات مراکز قرانی شهرستان خمینی ‌شهر برای مراکز قرانی دیگر استفاده کنیم.