بافت فرسوده خمینی شهر 604 یا 418 هکتار؟

ارسال در در شهر

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان اعلام کرد: هم اکنون در استان اصفهان حدود 7 هزار و 184 هکتار بافت فرسوده مصوب در34 شهر این استان وجود دارد که بیشترین میزان بافت فرسوده در بین شهرهای استان مربوط به شهرهای اصفهان با دو هزار و 157 هکتار، کاشان با 770 هکتار، نجف آباد  با 570 هکتار و خمینی شهر با 418 هکتار است  این در حالی است که شهردار حاج حیدری در برنامه نگاه 5 شبکه اصفهان در آذرماه سال گذشته میزان بافت فرسوده خمینی شهر را بیش از 600 هکتار عنوان کرد. رییس شورای شهر خمینی شهر نیز در گفتگویی که بهمن ماه سال گذشته با خبرنگار فرصت داشت میزان بافت فرسوده را بیش از 600 هکتار اعلام کرد.
غلامرضا عمرانی در ادامه بر ضرورت ایجاد یک الگوی مناسب برای احیای بافت فرسوده تاکید کرد و گفت: با اعتبار یک هزار و 520 میلیارد ریال تاکنون بیش از 8200 واحد مسکونی در محدوده بافت فرسوده مصوب استان اصفهان احداث شده است.
وی اظهار داشت: برای احداث این واحدهای مسکونی در بافت های مصوب فرسوده شهری استان اصفهان تاکنون بالغ بر یک هزار و 520 میلیارد ریال تسهیلات به مالکان پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان با اشاره به دو روش احیاء و نوسازی بافتهای فرسوده در کشور گفت: حمایت از ساخت و سازهای مردمی و مداخله مستقیم دولت ازجمله اقدامات دولت در راستای افزایش امنیت اجتماعی و فرهنگی و توسعه و آبادانی بافت های فرسوده عنوان کرد و گفت: در بخش حمایت از ساخت و سازهای مردمی این شرکت با هدف ترغیب و تشویق مالکان بافت های فرسوده اقدام به پرداخت تسهیلات تخفیف نیم بهای هزینه صدور پروانه کرده است.
وی افزود: تسهیلات احیا و نوسازی بافت فرسوده امسال به 300 میلیون ریال برای احداث هر واحد مسکونی افزایش یافته که بانک های سپه، مسکن ، ملی ، صادرات و تجارت و بانک رفاه کارگران از جمله بانک های عامل برای ارایه تسهیلات است.
عمرانی در ادامه به روش دوم احیا و نوسازی بافت های فرسوده در کشور و مداخله مستقیم دولت در این اراضی در سه بخش اشاره کرد و گفت: بخش اول شامل احیاء و مرمت ابنیه تاریخی و ایجاد کاربری مناسب درآنها مانند اداری، خدماتی، گردشگری و بخش دوم شامل ساماندهی محورهای تاریخی گردشگری و بهبود دسترسی ها در بافتها که نمونه آن محور جماله، دردشت، جویباره و حمام قاضی در اصفهان، کلوان نایین، علوی کاشان، دربند و بنی طباء در آران وبیدگل و... می باشد و بخش سوم اجرای پروژه های نوسازی بصورت الگو در بافتهای فرسوده است.