حامی ساخت باغ‌ ویلا در شهرستان خمینی‌شهر هستیم

ارسال در در شهر

محسن صرامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت: با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر، حفظ باغات و اراضی کشاورزی که تاکنون حفظ شده‌اند و باغاتی که هنوز حیات دارند بسیار مهم و ضروری است.
وی اضافه کرد: تجربه نشان داده است که با توجه به خطرات خشکسالی و هجوم مشاغل کارگاهی و صنعتی برای تخریب باغات و اراضی خشک شده، تبدیل این اراضی و افزایش باغ ویلا به حفظ باغات و اراضی کشاورزی کمک بیشتری می‌کنند.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور مسوولان شهرستان و شهر اصغر‌آباد تشکیل شد، مسائل حوزه کشاورزی این شهر مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: اعتقاد داریم که بخش بسیاری از اراضی کشاورزی و باغات در مجاورت خیابان‌های شهرستان قرار گرفته و این اراضی باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شود تا دچار تغییر کاربری به مشاغل کارگاهی و  انبار ضایعاتی نگردد.
وی گفت: با توجه به نظر مثبت و مساعد رییس اداره کشاورزی شهرستان و رییس و شهردار شهر اصغر‌آباد  مقرر شد که در مدت 45 روز برای حفظ اراضی و باغات مجاور با خیابان‌های جدید شهر برنامه‌ریزی شده و طرح‌های پیشنهادی به مسوولان شهرستان ارائه خواهد شد و در صورت تایید نظریه کارشناسان جهاد کشاورزی برای نگهداری بهتر باغات و اراضی کشاورزی تبدیل به باغات و اراضی کشاورزی به باغ ویلا در دستور کار مسوولان شهرستان قرار می‌گیرد.
صرامی با اشاره به اینکه باید منتظر ماند تا لایحه اصلاح قانون مربوطه در صحن علنی مجلس به تصویب  برسد، تاکید کرد: در صورتی که موارد و مجوزهای قانونی از سوی مجلس مصوب شود، مصوبه ساخت باغ ویلا‌ها در خمینی‌شهر با هدف حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از نابودی کامل توسط بخش خصوصی و متقاضی اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات نهایی برای اجرای این راهکار پیشنهادی گرفته نشده است، گفت: اجرای این راهکار پیشنهادی منوط به موافقت کمیته کارشناسی و فنی مربوطه در شهرستان و استان است.