نخستین مرکز آموزش پایه دوم راهنمایی و رانندگی در خمینی شهر راه‌اندازی شد

ارسال در در شهر

به گزارش فرصت به نقل از خبرگزاری فارس، حسین غلامی در مراسم آغاز به کار این مرکز آموزشی اظهار داشت: استان اصفهان در بخش راه‌اندازی مراکز آموزش رانندگی پایه یکم در کشور پیشتاز و پیشرو است و خمینی شهر در بخش راه‌اندازی آموزشگاه موتورسیکلت و پایه دوم رانندگی در استان پیشتاز است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته استان اصفهان رتبه اول کشور و در بین شهرستان‌های استان اصفهان شهرستان خمینی شهر رتبه اول کاهش تلفات و حوادث رانندگی را کسب کرد، گفت: جا دارد از همکاری خوب مردم استان و شهرستان خمینی شهر برای توجه خیلی خوبی که به توصیه و تذکرات قانونی پلیس راهور شهرستان و استان داشته‌اند، تشکر کنم.
رییس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به همکاری اعضاء شورای ترافیک شهرستان و به خصوص شهرداری خمینی شهر برای حل مشکلات ترافیکی خمینی شهر گفت: بیشترین حجم و فشار برای رفع نقاط حادثه خیز و گره‌های ترافیکی بر دوش شهرداری خمینی شهر بوده است.
این مسوول افزود: اجرای تغییرات و طرحهای جدید ترافیکی توسط شهرداری نقش بسزایی در کسب رتبه دوم پلیس راهور شهرستان در کشور داشته، آنچه مسلم است این است که پلیس راهور بدون همکاری شهرداری و اعضای شورای ترافیک شهرستان قادر به کسب چنین رتبه‌ای نبود.
غلامی افزود: در سال گذشته با توجه به تغییر ماهیت ایجاد شده، گواهینامه‌های رانندگی به چهار گروه گواهینامه‌های موتورسیکلت، پایه سوم، پایه دوم و پایه یکم تقسیم شد.
وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای مردم در استفاده از انواع گواهینامه‌های رانندگی این تغییرات در گروه‌های متمرکز تقسیم بندی گردید.

رییس پلیس راهور استان اصفهان بیان داشت: مراکز آموزشی گواهینامه پایه یکم و دوم به صورت متمرکز و مشترک در مرکز استان و در شهر شهرضا راه‌اندازی شد و در آینده آموزشگاه‌های شهرستان‌های کاشان و گلپایگان راه‌اندازی می‌شود.
این مسوول تاکید کرد: در آینده در شهرستان دیگر استان آموزشگاه‌های پایه دوم به صورت مستقل راه‌اندازی و برنامه‌ریزی می‌شود.
غلامی با بیان اینکه گواهینامه پایه دوم پیش نیاز گواهینامه پایه اول است، متذکر شد: از این پس همه رانندگان وسائل عمومی، خودروهای امدادی، تاکسی سرویس مدارس و آژانس‌های تلفنی، مینی بوس برای دریافت مجوز نیاز به گذراندن آموزش در آموزشگاه‌های پایه دوم را دارند.