شهرک صنایع دستی را راه اندازی می کنیم

ارسال در در شهر

جلسه ای که شاید بتوان خبر نماینده مبنی بر نهایی شدن راه اندازی شهرک صنایع دستی را مهمترین بحث جلسه دانست.
کارهای اداری مثل ساعت کار می کند
در این جلسه، محسن صرامی نماینده شهرستان ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر گفت: سوم خرداد یک روز نیست بلکه تاریخ است و ما متعهد می شویم پاسدار خون شهدا باشیم.
صرامی با اشاره به وضعیت ادارات تاکید کرد: خوشحال هستم که در این شهر، کارهای اداری مثل ساعت کار می کند و دغدغه ای در این مورد نداریم گرچه ممکن است انتقاداتی داشته باشیم.
وی با اشاره به حضور مدیرکل بنیاد شهید در این جلسه گفت: ساختمان بنیاد شهید در خمینی شهر فروخته شد و پول فروش این ساختمان باید در خمینی شهر هزینه می شد اما متاسفانه مدیرکل وقت بنیاد و معاون رئیس جمهور اعتقادی به این موضوع نداشتند. حالا اینکه ما چه جرمی مرتکب شده ایم که برخی اینطور فکر می کنند بحث دیگری است. امروز هم خوشحال هستیم کلید تاسیس ورزشگاه ایثارگران خمینی شهر زده خواهد شد.
صرامی با اشاره به وضعیت معیشتی جانبازان و ایثارگران اذعان کرد: ما هیچ خدمتی به این جانبازان نمی کنیم. البته این مشکل سیاست های کلان است. در بازدیدها، موردی نبوده که به جانبازان سر بزنیم و آن جانباز عزیز در مسائل اولیه زندگی اش نمانده باشد. در حالی که مردم عادی فکر می کنند دولت هر چه دارد به آنها می دهد. باید نگاه هایمان را از این آمار و ارقام بیرون بیاوریم.

خمینی شهر مهد خاتم کشور است/ شهرک صنایع دستی را راه اندازی می کنیم
صرامی خمینی شهر را مهد هنر خاتم در کشور دانست و گفت: در همین زمینه به همت حبیبی نماینده میراث فرهنگی جلسه ای با خاتم کاران برگزار شد. همه دستگاهها باید در این زمینه کمک کنند تا هنر خاتم را اعتلا بخشیم. ما باید خاتم شهرمان را به همگان معرفی کنیم مثلا میدانی را به نام میدان خاتم نامگذاری کنیم. خود من، زمینه بنرهایم را خاتم قرار می دهم تا همه بدانند هنر خاتم کاری متعلق به این شهرستان است. دیگران هم تا حد ممکن این کار را انجام دهند.
نماینده شهرستان با بیان اینکه مصوبه شهرک صنایع دستی خمینی شهر در حال نهایی شدن است، افزود: شهرک های صنعتی که ما دو سال پیش تحویل گرفتیم هیچکدام از زیرساختهای آب، برق، گاز و تلفن را نداشت. در این مدت تلفن و گاز شهرک ها راه اندازی شد، برق آن هم در مراحل نهایی است و کلنگ تاسیسات آب هم زده شده است.
وی گفت: ما همیشه انتقاد داشتیم که پول های امامزاده سید محمد بیرون از شهرستان می رود. با آمدن قربانی سرپرست جدید اوقاف، بخشی از پولها در همین جا هزینه می شود که امیدواریم روزی 100 درصد بودجه همینجا هزینه شود. در این مدت هم تمبر یادبود امامزاده سید محمد رونمایی شد و چند پروژه عمرانی افتتاح گردید که جای تقدیر دارد.

صنایع باید پول آب را بدهند
وی در خصوص مشکل خشک سالی زاینده رود گفت: در شهرستانمان از حقوق کشاورزان و باغداران نمی گذریم. ما با خط دوم یزد به شدت مخالفت کردیم تا میزان ورود آب به استان را تضمین شده ببینیم.
 محسن صرامی دریافت هزینه آب مصرفی صنایع و پرداخت آن با کشاورزان را راهی موثر برای مقابله با خشکسالی دانست و گفت: حرف ما این است آبی که به صنعت داده می شود باید پولش را بگیرند و به کشاورزان بدهند منتها چون صنایع، قدرت و ثروت در اختیار دارند زور مدیران به آنها نمی رسد.

ساماندهی گلزار شهدای درب سید در دستور کار قرار دارد
مجیدی رئیس بنیاد شهید ضمن ارائه گزارشی از روند ساماندهی گلزارهای شهدا در مناطق مختلف خمینی شهر گفت: جلسات زیادی در این زمینه برگزار گردیده است. به عنوان مثال ساماندهی گلزار شهدای درب سید در دستور کار قرار دارد و بزودی مبلغ 100 میلیون تومان از سوی بنیاد شهید و 100 میلیون توسط شهرداری جهت این کار اختصاص خواهد یافت.  
وی در خصوص مجموعه فرهنگی ورزشی ایثارگران شهرستان گفت: قطعه زمین مورد نظر اختصاص یافته و بزودی مناقصه ساخت سالن ورزشی برگزار خواهد شد.
مجیدی از عدم همراهی مراکز درمانی با خانواده شهدا و ایثارگران و سایر اقشار مردم در ارائه خدمات بیمه تکمیلی گلایه کرد و گفت: جا دارد در این زمینه شرایطی فراهم شود تا مراجعه کنندگان دچار مشکل نشوند.

ضریب نفوذ تلفن ثابت؛ 37 درصد، همراه؛ 42 درصد
در ادامه خمسه رئیس مخابرات شهرستان ضمن ارائه آماری از تعداد تلفن های ثابت و همراه در شهرستان خمینی شهر گفت: هم اکنون بیش از 110 هزار خط تلفن در شهرستان وجود دارد. ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهرستان 37 درصد است یعنی به ازای هر 100 نفر، 37 خط ثابت وجود دارد که با شاخص های استانی فاصله دارد. از سویی دیگر ضریب نفوذ تلفن همراه در شهرستان 42 درصد است که رقم خوبی است.
وی یکی از اقدامات مخابرات را توسعه شبکه کابل مخابراتی اعلام کرده و افزود: در سال 92، با اعتباری بالغ دو میلیارد و 300 میلیون تومان، توسعه شبکه کابل مخابراتی شهرستان به طول 40 کیلومتر صورت گرفت.
در ادامه دکتر نافیان مدیرکل بنیاد شهید با بیان اینکه بنیاد شهید وظیفه دارد بسترهای لازم را برای خدمات رسانی سایر ارگان ها در ارائه خدمات قانونی به خانواده شهدا و ایثارگران فراهم نماید از ارگان ها درخواست کرد در ارائه خدمات به ایثارگران توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه بودجه تملک دارایی ما در سال 93 به صورت استانی است، افزود: مبلغ 660 میلیون تومان جهت پروژه ورزشگاه ایثارگران اختصاص خواهیم داد.

خاتم کاری از افتخارات مغفول خمینی شهر است
در پایان جلسه شورای اداری، احمد حقیقی فرماندار، هنر خاتم کاری را از افتخارات مغفول خمینی شهر اعلام کرد و گفت: خاتم کاری از افتخارات بزرگ خمینی شهر است و میراث فرهنگی به دنبال احیای این موضوع است و می تواند خمینی شهر را متحول نماید.  
وی ضمن تقدیر از عملکرد اداره پست خمینی شهر گفت: اداره پست استان اصفهان در کشور رتبه اول و در استان، اداره پست خمینی شهر رتبه اول را کسب دارد و جا دارد در این زمینه از قربانی رئیس اداره تشکر کنم.
در پایان این جلسه سرهنگ مرادی، مهندس تیموری و موسوی به ترتیب به عنوان فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر، سرپرست جهاد دانشگاهی و سرپرست اداره ارشاد معرفی و از زحمات سرهنگ شریفیان، مهندس عطایی و فاتحی تقدیر گردید.