میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی کشور باید حفظ، حراست و احیا شود

ارسال در در شهر

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت،‌ با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان به نابودی آثار تاریخی استان اصفهان، گفت: دولت باید بداند با اهمیت دادن به آثار باستانی و بناهای تاریخی راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی را نیز هموار خواهد کرد.
محسن صرامی ادامه داد: آثار باستانی و بناهای تاریخی بخشی از اقتصاد مقاومتی کشور ما هستند که می‌توانند جذب توریست و در نتیجه جلب منابع مالی و ایجاد زندگی شاداب برای مردم کشور داشته باشند.
عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس نهم، با بیان اینکه بیش از نیمی از آثار باستانی جهان در استان اصفهان قرار دارد، افزود: بی‌توجهی به حفاظت از بناها و آثار باستانی این استان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
صرامی‌ با تاکید بر اینکه عوامل زیست محیطی می‌تواند باعث از بین رفتن و فرسودگی آثار و بناهای تاریخی استان اصفهان شود، گفت: نبود منابع مالی کافی، امروزه مضاعف بر آلودگی هوا و آلاینده های زیرزمینی باعث از بین رفتن میراث فرهنگی و میراث ماندگار کشور شده است.
نابودی ابنیه تاریخی و فرهنگی کشور را تهدید می‌کند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: خطر نابودی، ابنیه تاریخی و فرهنگی کشور را تهدید می‌کند و از رییس‌جمهور تقاضا می‌کنم که این موضوع بسیار مهم که دغدغه مردم است را شخصا و با جدیت پیگیری کند.    
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عباس مقتدایی خوراسگانی در نشست علنی دیروز (30اردیبهشت) در نطق میان دستور خود با بیان اینکه حراست از آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور نیازمند عزم جدی مسوولان در بالاترین سطوح با بهره‌گیری از توانمندی‌های نهادهای مردمی در کشور است، گفت: کاملا مشهود است که در دهه های گذشته به این موضوع مهم به دلایل مختلف که برخی از آنها  ناشی از ضروریات قابل درک دوران‌ها است آنگونه که باید و شاید پرداخته نشده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تغییرات پی در پی مدیریتی در سطح ملی  و منطقه‌ای مزید بر علت شده است تا برنامه کلان و همه جانبه ای در این خصوص نداشته باشیم و یا داشته‌های اندک را اجرا و عملیاتی نکرده‌ایم لذا برطرف کردن این مشکل نیازمند عزم جدی دولت و شخص رئیس‌جمهور است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ملت ایران بدانند، نمایندگان آنها در خانه ملت برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی و اسلامی کشور دلسوزی کرده و من به نوبه خود از نمایندگان دوراندیش و دلسوز مردم قدردانی می‌کنم.
مقتدایی خوراسگانی افزود: مدیران و اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز باید به رسالت خود در رساندن فریاد رسا و البته دلسوزانه نمایندگان ملت اقدام کنند.