شماره های ثابت مشترکان در سطح استان 8 رقمی می شود / نرخ مکالمات تلفن ثابت تغییر کرد / حجم «ای دی اس ال» خانگی کاهش نیافته است

ارسال در در شهر

مدیرعامل مخابرات استان با اعلام این خبر افزود: با اجرای این طرح شماره های مشترکان در سطح استان اصفهان هشت رقمی می شود و برخی رقم های ابتدایی و یا انتهایی تغییر می کند.
کشایی افزود: همچنین هموطنان خارج از استان برای تماس با تمامی شهرهای استان اصفهان از کد 031 استفاده می کنند و ارتباطات درون استان نیز بدون کد خواهد بود.
نرخ مکالمات تلفن ثابت تغییر کرد
وی تاکید کرد: پیش از اجرای این طرح هزینه مکالمات ثابت شهری به ازای هر دقیقه 23 ریال بوده است و نرخ مکالمات ثابت بین شهری نیز تا مسافت 100 کیلومتر 153 ریال در هر دقیقه، از 100 تا 400 کیلومتر 307 ریال، از 400 تا 700 کیلیومتر 620 ریال و بالاتر از 700 کیلومتر 820 ریال بوده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان تصریح کرد: پس از اجرای این طرح تمام نرخ مکالمات درون استان بدون احتساب مسافت با هزینه 30 ریال به ازای هر دقیقه محاسبه می شود و هزینه نرخ مکالمات خارج استانی نیز 330 ریال است.
حجم «ای دی اس ال» خانگی کاهش نیافته است
وی در ادامه با اشاره به شایعاتی در رابطه با کاهش حجم «ای دی اس ال» خانگی گفت: این مساله که مخابرات استان در چند هفته اخیر حجم «ای دی اس ال» خانگی را کاهش داده و سبب اعتراض مشترکین خود شده است را تکذیب می‌کنم.
کشایی دراین باره افزود: مشترکین ای دی اس ال مخابرات باید بدانند اگر دچار مشکلی شدند یا با چنین شبهه‌های مواجهند کارشناسان مخابرات به صورت موردی مساله را بررسی و برای آنها شفاف‌سازی می‌کنند.
کشایی گفت: به منظور جلوگیری از بروز چنین شبهه و مشکلاتی شرکت مخابرات استان در نظر دارد به زودی امکان دسترسی مشترکین برای بررسی وضعیت شارژ اینترنت خانگی خود را ایجاد کند.
مدیرعامل مخابرات استان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری را بر بیزینس اینترنت پرسرعت قرار داده و آمار 130 هزار پرت را به 400 هزار پرت برسانیم.
وی افزود: این سازمان هر سال شعاری را برای سازماندهی ارتباطات جهانی در نظر می گیرد و شعار سال 2014 را "ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار" در نظر گرفته است.
کشایی تاکید کرد: امروزه شاخص گسترش ارتباطات دیگر با تلفن ثابت و همراه سنجیده نمی شود بلکه آن را با میزان استفاده از پهنای باند در هر کشوری می سنجند.
اینترنت پر سرعت برای مصارف خانگی راه اندازی شده است
مدیرعامل مخابرات اضافه کرد: شرکت مخابرات اصفهان فعالیت های گسترده ای در این زمینه دارد و اکنون اینترنت پرسرعت به عنوان یکی از موارد ارتباطات پهنای باند برای مصارف خانگی راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته فعالیت های خوبی را در این زمینه ساماندهی کردیم که تا پایان سال مقدار زیادی تجهیزات مربوطه تهیه شد و تا پایان سال 92 جمع پورت های ADSL مخابرات به 260 هزار رسید.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه در سال 93 قصد داریم به مرز 45 هزار پورت برسیم، بیان داشت: برای انجام این کار طرحی از روز ولادت حضرت علی (ع) آغاز شده و تا روز عید ولادت ادامه داد.
وی با بیان اینکه با راه اندازی طرح 2020 دو رویکرد را دنبال می کنیم، اذعان داشت: هر ماه به میزان مصرف ترافیک مشترکان قدیمی و مشترکان جدید امتیازدهی کرده و برای تمامی مشترکان ADSL قرعه کشی یک دستگاه پژو 206 را خواهیم داشت و به 100 نفر نیز به قید قرعه اشتراک سالیانه رایگان اهدا می شود.
کشایی با اشاره به اینکه جزییات این طرح که در راستای توسعه خدمات پهنای باند انجام می شود در سایت Www.TCE.IR موجود است، گفت: در این طرح امکانات اینترنت شبانه رایگان، مودم رایگان، سرعت تا 10 مگا بیت بر ثانیه در نظر گرفته شده است و هر 7 گیگابایت مصرف یک امتیاز دارد.
وی در ارتباط با حذف قبوض تلفن ثابت بیان کرد: حذف قبوض از 2 سال پیش در سطح استان انجام گرفته و هم اکنون تمام شهرستان‌ها و روستاها به غیر از شهر اصفهان این اقدام صورت گرفته است.
کشایی اضافه کرد: تعداد تلفن ثابت در استان دو میلیون و 250 هزار با ضریب نفوذ 44.67 درصد و تلفن همراه نیز چهار میلیون و 340 هزار شماره با ضریب نفوذ 86.35 است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان ادامه داد: همچنین  270 هزار پورت ADSL در استان اصفهان با ضریب نفوذ 12.5 درصد داریم که 4.5 درصد از نرخ کشوری بیشتر است.