اسامي روزهاي هفته ميراث فرهنگي اعلام شد

ارسال در در شهر

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از جام جم آنلاین، هفته میراث فرهنگی از 25 تا 31 اردیبهشت ماه برگزار می شود و با توجه به نامگذاری امسال به نام « تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» روز سوم هم سو با شعار امسال طراحی شده است.
نخستین روز آن «میراث معنوی عامل پیوند اقوام و ملل» نام دارد و روز دوم این هفته به «میراث فرهنگی و رسانه»، روز سوم به عنوان «میراث فرهنگی مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری ملی» و روز چهارم آن به نام «قانون و میراث فرهنگی» نامگذاری شده است.
«خانواده و میراث فرهنگی»، «تغییر جهانی و موزه ها» و «میراث فرهنگی و توسعه گردشگری» عناوین روزهای پنجم تا هفتم هفته میراث فرهنگی کشور است.
آیین افتتاحیه هفته میراث فرهنگی کشور در مراسمی با حضور رییس جمهوری در توس برگزار می شود و آیین بزرگداشت ثبت جهانی نقالی از جمله بخش های این مراسم خواهد بود که با اجرای ویژه نقالی توسط گروه منتخب و تجلیل از پیشکسوتان نقالی همراه است.
امسال مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در تهران محوریت برپایی ویژه برنامه های هفته میراث فرهنگی را برعهده دارد و همزمان نیز آیین هایی در استان های کشور برپا خواهد شد.
به گفته سیدمسعود علویان صدر معاون میراث فرهنگی کشور، افتتاح نمایشگاه سراسری میراث فرهنگی با حضور تمامی استان ها، نمایشگاه های موزه ای و اجرای شب فرهنگی استان ها از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای هفته میراث فرهنگی است.