رفاقت مهمترین عامل شادی در زندگی

ارسال در در شهر

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، سخنران این همایش دکتر سید حمید آتش پور، مهمترین عامل ایجاد شادی در روابط زوجین را عنصر " رفاقت" دانست. از نظر این روانشناس سه عامل اساسی که شادی بخش یک زندگی مشترک هستند، 1-وجود شور و اشتیاق بین زن و شوهر 2- داشتن علایق مشترک و انجام فعالیت های مشترک 3- احساس نزدیکی و صمیمیت است. اگر حضور هر کدام از این سه عامل در زندگی کمرنگ شود طرفین دچار حس عدم امنیت و به دنبال بیماری های روحی و روانی چون افسردگی و دلهره می شوند.
دکتر آتش پور گفت: نبود همدلی و حس اعتماد در زندگی باعث می شود که زن و شوهر کمتر با یکدیگر درد دل کنند، تحقیقات و مطالعات نشان داده است که اطمینان خاطر هر یک از زوجین از اینکه محرم اسرار دارند باعث کاهش ابتلا به بیماری های قلبی می شود. وی یکی از دلایل زودتر از پا در آمدن مردان در زندگی نسبت به زنان را، درد دل نکردن و کمتر صحبت کردن در مورد مشکلات عنوان کرد.
این روانشناس ادامه داد: معمولا با گذشت زمان شور و اشتیاق اولیه در بین زن و شوهر کمتر و یکنواختی بر زندگی آنها حاکم می شود. وی نقش زن را در برطرف کردن این مشکل بسیار مهم دانست چراکه زن می تواند با سخن گفتن از احساس های زیبای خود نسبت به همسرش و با استفاده از ظرافت های زنانه شور و اشتیاق را به زندگی بازگرداند.
این مولف و مترجم 30 عنوان کتاب در حوزه روانشناسی و مدیریت، وجود علایق و فعالیت های مشترکی مثل مطالعه، مهمانی و مسافرت، مرور خاطرات خوش و حتی با هم دعا کردن را باعث نزدیک تر شدن زوجین دانست و گفت: با اندکی تلاش امکان دستیابی به آن وجود دارد.
گفتنی است استقبال زیاد مردم از این همایش نشان از نیاز جامعه به مطرح شدن مسائلی پیرامون خانواده در سطح شهر دارد اگرچه زمان نامناسب برگزاری همایش مانع از حضور پررنگ آقایان شده بود.