مسوولان استان و کشور باید برای رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده سنگ وارد عمل شوند

ارسال در در شهر

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، رییس انجمن صنفی کارفرمایان تولید سنگ اصفهان در این جلسه گفت: صنف کارفرمایان تولید سنگ تاکنون با برگزاری 5 جلسه مجمع عمومی، مانع اجرای اعتراض و تعطیلی سراسر کارخانجات تولید سنگ شده‌اند.
رضا احمدی اضافه کرد: مسوولان استان و کشور باید برای رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده سنگ وارد عمل شوند.
وی تصریح کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده سنگ سبب شده که از سویی هزینه‌ها افزایش یابد و از سوی دیگر این بخش تولیدی از گردونه رقابت با سایر کشور‌‌ها و استان‌ها خارج شود.
وی افزود: در گذشته نمایندگان و تولید‌کنندگان بخش سنگ استان و کشور با مسوولان سازمان مالیاتی استان و کشور از تعامل خوبی برخوردار بودند اما با اجرای قانون مالیات ارزش افزوده بر سنگ این تعامل و همکاری دچار خدشه شد.
احمدی با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات متعدد، این قانون در بخش تولید سنگ استان و کشور قابل اجرا نیست، تاکید کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده نه تنها از مشکلات صنعت نمی‌کاهد بلکه مشکلات، نگرانی و دغدغه‌های تولید‌کنندگان را افزایش داده است.
وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر در مکاتبات و جلسات متعدد با مسوولان استان و کشور، عدم اجرای این قانون را به عنوان اعتراض دوستانه و انتقاد خود اعلام کردیم اما متاسفانه هیچ اثری نداشت، اضافه کرد: ما به عنوان نمایندگان تولید‌کنندگان موظف به انتقال مشکلات و انتقادات تولید‌کنندگان بخش سنگ به مسوولان هستیم.
وی اظهار کرد: در سیستم دولت و مجلس جایگاهی برای توافق و تعامل برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده پیش‌بینی و لحاظ نشده است و این قانون باید در مجلس مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از این قانون در بخش خرید سنگ کوپ خام، برق و آب مصرفی توسط دولت اجرا می‌شود، تصریح کرد: ما این قانون را قبول داشته و داریم اما در مرحله اجرا قادر به دریافت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده از مصرف‌کنندگان نیستیم.
رییس انجمن صنفی کارفرمایان تولید سنگ اصفهان با بیان اینکه بیش از 2 هزار کارخانه تولید سنگ در استان وجود دارد، ادامه داد: استان با توجه به کثرت کارخانه فاقد معدن سنگ مستقل است و تمام سنگ‌های خام از استان‌های دیگر وارد استان اصفهان می‌شود.
احمدی با بیان اینکه روز به روز تمام هزینه‌های بخش تولید سنگ در بخش‌های مختلف در حال افزایش است، تاکید کرد: اما متاسفانه بخش تولید سنگ استان در حال ضعیف شدن است.
وی با اشاره به اینکه پس از گذشت سال‌ها هیچ یک از مسوولان اثر‌گذار از سوی دولت و مجلس به رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده سنگ استان و کشور توجه نکرده‌اند، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی سال‌های اخیر سبب شده تا دولت بیشتر به رفع مشکلات خود بپردازد و به مشکلات تولید‌کنندگان سنگ توجه نکند.
احمدی با تاکید بر اینکه مصرف‌کنندگان بخش تولید سنگ قادر به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند، افزود: در شرایط کنونی، تولید‌کنندگان بخش سنگ احساس خطر و عدم امنیت شغلی می‌کنند و تولید‌کنندگان این بخش با به‌روز شدن مبالغ مالیات بر ارزش افزوده قادر به ادامه فعالیت نیستند.