پیگیر مطالبات قانونی شهر هستیم

ارسال در در شهر

سید علی صالح درخشان با اشاره به برخی مشکلاتی که مدیریت شهر با آن روبرو است، گفت: خمینی شهر یکی از شهرهای بزرگ استان محسوب می شود که با تراکم جمعیتی بالائی روبروست اما سرانه شهروندی آن زیر مبلغ 200 هزار تومان می باشد. وی با ابراز خرسندی از حضور بانوان و اقشار مختلف جامعه در شورای شهر چهارم، آن را نقطه قوتی برای این دوره عنولن کرد و انتخاب شهرداری از جنس مردم شهر در اولین روز کاری شورا را از جمله اقدامات شورای اسلامی شهر برشمرد.


رییس شورای شهر حذف قوانین دست و پا گیر از جمله حذف ارزش افزوده در خیابان های در حال تعریض، راه اندازی کمیته های محیط زیست شورای شهر و در آمد پایدار، راه اندازی اتاق فکر و همچنین تهیه دفترچه عوارض محلی با کمترین ایرادات قانونی و بهترین شکل و با در نظر گرفتن بسته های تشویقی در بافت فرسوده را از جمله اقدامات شورای دوره چهارم طی این مدت بر شمرد.

درخشان در ادامه سخنان خود گفت: ما موفق شدیم در ماه های گذشته در خیابان های شهید صدوقی  آزاد سازی های خوبی داشته باشیم و در همین قسمت 35 هزار متر مربع از اراضی بام سبز آزاد سازی و خریداری شد.

 وی  اعلام کرد که  شورای شهر چهارم  آمادگی کامل دارد تا با کلیه مالکینی که منازلشان توافق و آزادسازی نشده همکاری نماید.
  درخشان بافت فرسوده شهر را اصالت شهر دانست و ادامه داد: بستر سرمایه گذاری در این فضا آماده است. برای آماده سازی یک متر شهرک و منطقه جدید بدون احتساب خدمات مورد نیاز 3 میلیون تومان نیاز می باشد، انتظار داریم مردم و سرمایه گذاران بومی وارد عرصه احیای بافت فرسوده شوند.
  پیگیر مطالبات به حق و قانونی  شهر هستیم.


رییس شورای شهر افزود: دریافت مطالبات معوق به حق و قانونی خمینی شهر از نهاد های دولتی را با جدیت پیگیری کرده ایم. با حمایت مسئولین شهرستان از جمله نماینده مردم در مجلس برای حل مشکلات شهرک منظریه و حل اختلافات با اداره کل راه و شهرسازی پیگیریم و امیدواریم در آینده نزدیک این پیگیری ها به نتیجه برسد.

 درخشان  با اشاره به اینکه وجود دانشگاه صنعتی  برای ما مایه افتخار است، گفت: نگاه ما به دانشگاه صنعتی  به عنوان یک دانشگاه بین المللی است و مدیر آن فردی متفکر و اندیشمند است. امیدواریم با تعامل بتوانیم مشکل اختلافات خود را با دانشگاه حل نموده و مطالبات قانونی  و به حق خمینی شهر را دریافت کنیم. 

 هدف ما کار و خدمت  فارغ از مسائل جناحی و سیاسی است
رییس شورای شهر در پایان از همه مردم خواست که شهرداری و شورای شهر را از خود بدانند و ادامه داد: دوره چهارم شورای شهر  بنا دارد فارغ و به دور از مسائل جناحی و سیاسی، بومی و غیر بومی کار کند. خمینی شهر متعلق به همه کسانی است که در آن تنفس  می کنند و ما هم خادمان مردم خمینی شهر هستیم. از مردم می خواهیم با انتقادات و پیشنهادات سازنده خود ما را یاری نمایند.