هر ماه یکبار کارگروه بانوان برگزار خواهد شد

ارسال در در شهر

 به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این جلسه که با حضور بیش از 30 نفر از بانوان شهرستان برگزار شد، حضار به بیان پیشنهادات خود در این زمینه و  همچنین مشکلات موجود پرداختند. مشکلات اقتصادی و روحی روانی زنان سرپرست خانوار و نیاز آنها به توانمند سازی اقتصادی و استفاده از مشاوره رایگان، کاهش ساعات کار خانم ها در برخی ادارات، کاهش ساعات کار بانوان معلول، برخورد با مبلغان و مداحان ضعیف، روی آوردن زنان به تماشای ماهواره، نیاز مبرم زنان به عنوان مدیران خانواده به مشاوره و استقبال آن ها از مشاوره های دینی، در نظر گرفتن ساعت ورزش روزانه برای بانوان کارمند در ادارات و... از جمله مشکلاتی بود که از جانب حضار مطرح شد.
رسیدگی به زنان سرپرست خانوار خصوصا آنها که شوهرانشان در زندان به سر می برند از جمله موضوعات مهمی بود که مطرح شد. مشاور خانواده های زندانیان مشکلات اقتصادی و همچنین مشکلات خانوادگی را از جمله چالش هایی عنوان کرد که این زنان با آن روبرو هستند.
پیشنهاد تشکیل کانون خیران فرهنگی نیز از جانب چند نفر از حضار مطرح و با استقبال نماینده مواجه شد.
محروم شدن بانوان کارمند از ورزش در ساعات اداری از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد و از جانب بعضی کارمندان مورد انتقاد قرار گرفت. معاون بانوان اداره ورزش و جوانان در این باره گفت: از سال گذشته امکان ورزش در ساعات اداری را برای بانوان فراهم کردیم اما هیچ اداره ای استقبال نکرد و در واقع مدیران ادارات با این موضوع مخالفت کردند.  
خانم محبی همچنین از وضعیت سالن ورزشی باغ بانوان به عنوان  تنها سالن ورزشی اختصاصی بانوان انتقاد کرد و گفت: مدیریت این سالن با شهرداری است و متاسفانه شرایط به گونه ای است که ادارات از این سالن استقبال نمی کنند.
موضوع ضعف بعضی مداحان و مبلغان در ارائه مطالب دینی به بانوان و حتی انحرافاتی که در این زمینه به وجود آمده نظیر ترویج زرتشتی گری و... از دیگر مباحث مهمی بود که مورد توجه فرماندار و نماینده مجلس قرار گرفت و قول رسیدگی داده شد.
در اختیار گذاشتن نمایشگاه و فروشگاهی برای عرضه محصولات بانوان کارآفرین و هنرجویان کانون ها و همچنین زنان سرپرست خانوار از دیگر پیشنهاداتی بود که از جانب نمایده مورد توجه قرار گرفت.
یکی از بانوان بسیجی نیز با انتقاد از ضعف عملکرد نهاد های فرهنگی در منطقه جوی آباد گفت: به جرات می گویم که بسیج تنها نهاد فعال در جوی آباد است که با طرح حلقه های صالحین به فعالیت موثر خود ادامه می دهد.  
نماینده مجلس پس از شنیدن سخنان بانوان با ابراز تاسف از اینکه چرا در طی دو سال خدمت خود موفق به شرکتدر چنین جلسه ای نشده بود، گفت: امیدوارم از این پس بتوانیم هر ماه یکبار دور هم جمع شویم و درباره پیشنهادات و مشکلات مطرح شده صحبت کرده و آنها را مصوب و اجرایی نماییم.
محسن صرامی با تاکید بر اینکه در اینگونه جلسات باید برخی تنگ نظری ها را کنار بگذاریم گفت: ما سعی داریم با کمک شما فرهنگ را ارتقا بدهیم و طبیعتا در چنین جلسه ای باید راجع به تمامی حوزه ها از جمله موضوعات قرآنی، هنری، موسیقی و... صحبت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طی 3 سال آینده در شهرستان مشکل درمانی نخواهیم داشت از اقدام خیرین برای بازسازی و توسعه بیمارستان ساعی در حال حاضر و همچنین تعمیر و تکمیل بیمارستان شهید اشرفی در آینده نزدیک خبر داد.
فرماندار نیز در ابتدای این جلسه از بانوان فعال در جامعه خواست تا ابتدا معرفت خود را نسبت به مقام زن بالا ببرند تا قادر باشند در این زمینه درست برنامه ریزی کنند و صاحب اندیشه و نظر باشند.
 گفتنی است این کارگروه که به همت واحد امور بانوان فرمانداری برگزار شد باید سالانه 6 جلسه تشکیل بدهد و این در حالی است که به گفته مسئول امور بانوان فرمانداری این کارگروه در خمینی شهر در سال 9 یا 10 جلسه برگزار می کند که جلسه مذکور به دلیل مقارن شدن با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن به صورت ویژه و با حضور مسئولان برگزار شد. خانم خسروی افزود: از این پس به گفته آقای صرامی این جلسه هر ماه یکبار با حضور ایشان برگزار خواهد شد.