نود و دویی که گذشت / مروری بر عملکرد خیریه ها

ارسال در در شهر

درک وضعیت موجود و بررسی کارهای انجام شده و یافتن کاستی ها و سپس برداشتن گام های مطمئن تر در سال آتی از جمله فواید است، نشریه فرصت به روال سال های گذشته این وقایع را در بخش های مختلف ازجمله عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی واقدامات خیرین  مرور می کند.

 

خیرین و خیریه ها
قطعا یکی از مواردی که می شود به آن افتخار کرد و بالید حضور پررنگ خیرین نوع دوست و خوش فکر در تمامی صحنه ها مورد نیاز شهروندان است ،بر طبق آمار رسمی خمینی شهر با43 خیریه رتبه اول را درشهرستان های استان دارد.

 

مروری رخدادهای این حوزه:
1-پرداخت هزینه های جاری حدود پنجاه خیریه شهرستان شامل پرداخت هزینه های جاری بیماران و کودکان بی سرپرست پرداخت کمک هزینه های تهیه جهیزیه وازدواج وبیماران خاص وکلیوی وتداوم کمک های مردمی به کمیته امداد امام(قدس سره)وبهزیستی
2-شروع بخش دوم خیریه محمودیه
3-پرداخت چند میلیارد به هلال احمر توسط یکی از خیرین شهرستان

4-شروع به کار تکمیل بزرگترین سالن ورزشی واقع در خیابان پلیس به عنوان اولین کار عمرانی خیرین ورزش یار( اردیبهشت ماه)
5-جشن گلریزان و پرداخت مبلغ 300 میلیون تومان وجه نقد و 150 میلیون تومان وام طبق روال هر سال در زورخانه پوریای ولی توسط خیرین(مردادماه)

6-بزرگترین اقدام خیرین در این سال تعهد ساخت بیمارستان ساعی است گفته می شود برای ساخت  بیمارستان ساعی 20 میلیارد تومان نیاز است که تا بیمارستان جدید در 8 طبقه با 20 هزار مترمربع زیربنا و با ظرفیت 200 تخت تا سه سال آینده ساخته شود.(شهریور ماه)
7-کلنگ زنی بزرگترین مجتمع سالمندان استان در هفت طبقه با ظرفیت نگه داری400 سالمند با هزینه ای بالغ بر یکصد میلیارد ریال. تمام منابع مالی این مجموعه با مشارکت های مردمی و خیران و قرض الحسنه های شهرستان و استان تامین خواهد شد.
-راه اندازی اولین مرکز شیمی درمانی درشهرستان وچاپ فصلنامه اموزشی دست ها ی مهربان وحمایت مالی بیماران خاص توسط خیریه حضرت بقیه الله اعظم(آذرماه)
8-کلنگ احداث بزرگترین پایگاه سلامت دانش آموزی استان در خمینی شهر در زمینی به مساحت 1700 و زیربنای 250 متر مربع در خیابان بوعلی کوچه گلبهار یک. هزینه احداث این بنا توسط حاج رحیم اشرفی و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان تامین گردیده است( دیماه)

9-شروع عمليات بازسازي زمين چمن مجموعه قدس ،باهزینه در حدود 3ميليارد ريال كه به صورت مشاركتي توسط اداره ورزش و جوانان، خيرين ورزش يار  و شهرداري تامين خواهد شد.(بهمن ماه)

10-گرد هم آیی حدود 60 نفر از خیران و مسئولان شهرستان در خانه معلم و تعهد مبلغ 70 میلیون تومان برای کمک به خانواده های زندانیان
-اعلام تاسیس خیریه امید درشهرستان(اسفندماه)