معرفي مراكز ويژه كودكان و نوجوانان در شهر

ارسال در در شهر

کتابخانه کودک کتابخانه الغدیر (چهار راه امام حسین (ع)، خیابان شهید صدوقی)
این کتابخانه با کتاب ها و مجلات و میز و صندلی های کوچولوش ویژه کودکان 2 تا 7 ساله. اگر چه اینطور که در تصویر می بینیم بیشتر، نوجوون ها ازش استقبال کردن. تابستون ها کلاس های هنری مثل نقاشی و سفالگری و... توش برگزار میشه. بعضی وقت ها هم اینجا برای بچه ها مسابقه میذارن. مسئولای کتابخونه قول دادن به زودی یه کتابدار ویژه کودک در اون مشغول به کار بشه. امیدواریم این کتابخونه اینقدر بزرگ بشه که همه کودک های خمینی شهر توش جا بشن و هر کتابی که دلشون می خواد پیدا کنن. اتاق تلویزیون هم داشته باشه تا بتونه فیلم های خوب خوب هم ببینن.

کانون پرورش فکری کودک و نوجوان (خیابان آیت ا .. صهری پشت پارک پیروزی)
اینجا کلی فیلم ها و کتاب های جورواجور و کلی کلاس های ادبی و هنری و قرآنی با مربی های تخصصی کودکان و نوجوانان 7 تا 15 سال داره. کلاس های زیادی مثل قصه گویی، عکاسی، سفالگری، کاردستی، معرفی سرزمین، فیلمسازی و... برگزار میشه و اعضای کانون یه عالمه کاردستی های قشنگ قشنگ درست می کنن اما حیف که ما تو شهرمون یک شعبه بیشتر نداریم و خیلی از کودک و نوجوون ها نمی تونن از این همه کتاب ها و کلاس های خوب و رایگان استفاده کنن. ای کاش مسئولای کانون تلاش کنن تا شعبه هایی هم در چند جای دیگه شهر تشکیل بشه.

پارک ترافیک (داخل پارک پیروزی)                       
اینجا برای خودش یه شَهره، یه شهر ویژه کودکان و نوجوانان 3 تا 15 ساله. خیابون، چهارراه، میدون، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، پیست دوچرخه، اتومبیل و حتی پمپ بنزین داره. شهرداری به بچه ها قول داده به زودی یه مربی متخصص برای این پارک مشغول به کار بشه و به بچه ها آموزش بده. بچه ها اینجا با مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا میشن.

فروشگاه پنگوئن (میدان امام)
هر چی بازی فکری که فکرش را بکنی اینجا پیدا میشه. بازی فکری حتی برای فینگیلی های 3 ماهه و حتی برای خودِ مامان بابا ها! کلی کتاب هم اینجا هست حتی برای بچه های که خوندن و نوشتن بلد نیستن حتی برای نوزادهای 6 ماهه تا نوجوون ها.  مسئولای این فروشگاه توی کتابخونه دبستان دخترانه سرمست بازی فکری هم امانت میدن و حاضرن با آموزش و پرورش همکاری کنن و بخش امانت بازی های فکری را در همه کتابخونه های مدارس راه بندازن.

مرکز پردیس دانش (خلاقیت سابق، خیابان امام شمالی)
اینجا مخصوص تشخیص و پرورش خلاقیت بچه های 4 سال به بالاس. کلاس های آشپزی کودکان، نجوم، آزمایشگاه علوم، باغبانی، زمین شناسی، زیست، شاهنامه خوانی در اون برگزار میشه. این مرکز برای 4 ساله ها کلاس های مخصوصی مثل رباتیک برگزار میکنه. کارگاه بازی و استخر شن و اتاق ورزش هم براشون داره.

خانه بازی عموخندون (بلوار دانشجو، روبروی دادگستری، خیابان دستغیب)
هر اسباب بازی که دوست داشه باشید اینجا هست. از منچ و مار و پله تا فوتبال دستی مخصوص بازی کودکان 1 تا 10 ساله. حتی اگه بچه ها دوست داشته باشن اینجا میتونن خاله بازی کنن. بعضی بازی ها هم هست که مخصوص بچه ها و مامان باباهاشونه. عموخندون در این خونه برای بچه ها کلاس آموزش مجری گری هم میذاره.