صرامی: استفاده از مدیریت جهادی، نشان از جنگ تمام عیار اقتصادی است

ارسال در در شهر

محسن صرامی بیان داشت: پس از شناسایی خاکریزهای فساد در اقتصاد باید در راستای شناسایی راه‌های ورود به خاکریزها و تسخیر این راه‌های نفوذ اقدام کنیم.

وی اذعان داشت: مرحله سوم در امر مهم فساد ستیزی و شفاف‌ سازی در عرصه اقتصاد مقاومتی، بخش اجرایی و شناسایی عاملان فاسد است که هنوز بطور کامل محقق نشده است.

نماینده مجلس با بیان اینکه بعد از گذشت ۳۵ سال نمی‌توانیم بگوییم که خلاهای قانونی و راه‌های نفوذ برخی از سوء استفاده‌کنندگان را نمی‌شناسیم و یا اطلاعات کافی نداریم، اما به دنبال افرادی برای اجرای پیگیری و نظارت دقیق در امر شناسایی عاملان فساد هستیم.

صرامی تاکید کرد: ما باید واقعیت‌ها را ببینیم و تحلیل و بررسی کنیم، براستی چرا ستاد اجرایی تولید شرایط را خوب ترسیم می‌کند، اما زمانی که کنار تولیدکننده داخلی می‌نشینم شاهد نگرانی آن از بی‌ثباتی و خروج سرمایه‌ها به خارج یا ورود سرمایه خارجی به داخل است.

وی با انتقاد از آمارهای بیان شده در دولت‌های قبلی پیرامون فعالیت‌های انجام شده و مطابقت نداشتن آنها با واقعیت گفت: آمارسازی در بخش تولید و فعالیت‌های اقتصادی کشور توسط مسئولان سبب فرصت‌سوزی برای تولیدگران می‌شود.

نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: برای دست‌یابی تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی صحیح در امر اقتصاد مقاومتی باید از سطوح پایین جامعه به سمت سطوح مدیریتی بالا حرکت کنیم، در صورتی که در حال حاضر بلعکس است.

وی با اشاره به استفاده از واژه مدیریت جهادی توسط رهبر معظم انقلاب در امر اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: استفاده از چنین تعبیری یعنی آنکه ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم.

صرامی گفت: اقتصاد مقاومتی نیز چون عرصه دفاع مقدس، نیازمند تفکر بسیجی و مدیریت جهادی است و لذا به نظر می‌رسد برای اینکه بتوان این بار عظیم را به مقصد رساند، مسئولینی که وظیفه اجرایی اقتصاد را به عهده دارند باید از طریق مدیریت جهادی با تمام شاخصه‌ها و بایسته‌های آن اقدام کنند.