جزئیات برنامه‌های رادیوقرآن در نوروز و فاطمیه از زبان محمدزاده

ارسال در در شهر

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه‌های نوروزی رادیو قرآن با حضور محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه رادیویی قرآن و مدیران بخش‌های مختلف این شبکه سه‌شنبه 20 اسفندماه اعلام شد.
محمدزاده گفت: شاخه‌های فرهنگی مختلف رادیو را با برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه تلفیق کرده‌ایم. بخشی از ویژه‌ برنامه‌های فاطمیه از ابتدای نوروز کلید می‌خورد و بخش دیگری از برنامه‌های پس از گذشت چند روز آغازین سال شروع می‌شود.
وی در خصوص برنامه تحویل سال رادیو قرآن توضیحاتی داد و گفت: این برنامه با عنوان «به نام خدا» از ساعت 19 تا 22 روز پایانی سال یعنی 29 اسفندماه پخش می‌شودوشعار رادیو قرآن در ایام نوروز 93 «سلام قرآن» است. مدیر شبکه رادیو قرآن تعداد ویژه‌ برنامه‌های ایام نوروز را 18 عنوان دانست و تصریح کرد:‌این ویژه‌ برنامه‌های شامل تلاوت، تفسیر، مسابقه، تازه‌های تولید، اطلاع‌رسانی، کودک و نوجوان، سبک زندگی و ایام فاطمیه خواهد بود. این ویژه‌ برنامه‌های 88 درصد از کل جدول پخش در ایام نوروز را به خود اختصاص داده است که شامل 522 برنامه است و به مدت 20 هزار و 160 دقیقه پخش خواهد شد.
محمدزاده در ادامه سخنانش اضافه کرد: در حوزه تلاوت 160 تلاوت اول بار بخش به مدت 10 هزار 400 دقیقه در ایام نوروز پخش خواهد شد که این تلاوتها متعلق به قاریان ایران و مصر است. 48 قاری از کشور ایران که شامل 16 قاری نوجوان و 32 قاری بزرگسال است و 68 قاری از این تعداد متعلق به کشور مصر است. همچنین 32 تلاوت اذان‌گاهی ایرانی برای اولین بار پخش خواهد شد. وی افزود تلاوت نوجوانان نیز از ساعت 11 به روی آنتن شبکه قرآن می‌رود .
 گفتنی است تلاوت نوجوان خمینی شهری عبدالرحمان کریمیان از جمله برنامه های این بخش ویژه برنامه های رادیو قرآن است.