هشدار امام جمعه نسبت به تخریب باغات

ارسال در در شهر




 

قوه قضاییه باید جدیت داشته باشد
در ابتدای جلسه آیت ا... رحیمی با انتقاد از برخورد برخی از ادارات در مواجه با مراجعه کنندگان گفت: مردم به من مراجعه می کنند و از وضعیت ادارات گلایه می کنند. دلیلی ندارد کار مردم انجام نگیرد؟ دلیلی ندارد در ادارات، کار مردم را امروز و فردا کنند. اینها دغدغه های من است.
امام جمعه تاکید کرد: در پایان سال در کارهایتان حسابرسی کنید. این همه تعطیلات، این همه تاخیر، این همه کوتاهی را در نظر بگیرید نکند قیامت نتوانیم جواب بدهیم.
وی با بیان اینکه بحث امنیت بحث مهمی است تصریح کرد: گاهی روزانه مراجعه کننده دارم که از وضعیت امنیت گلایه می کنند. شکایتشان هم به جایی نمی رسد یا اگر برسد مجرم مجازات کمی می شود به طوری که شاکی با خودش می گوید کاش شکایت نکرده بودم. این وضعیت جدیت قوه قضاییه را می طلبد. احکام اسلام جدی است، کسی که افراد جامعه را تهدید کند حکم اسلام در موردش شدید است.

باید فاتحه عدالت را خواند
امام جمعه با اشاره به تخریب مزارع و باغات گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف شهر بویژه تخریب باغات تهدیدی جدی است. برخی خیلی راحت باغات را تخریب و تبدیل به ساختمان می کنند و بعد هم جریمه اش را می دهند. علتش هم این است که عده ای به آنها خط می دهند که برو بساز بعد جریمه اش را بده. کی باید جلوی این کارها گرفته شود؟ ان شاءا... خشکسالی تمام می شود، آن زمان باید با این ساختمان ها چه کرد؟
وی با انتقاد از بودجه فرهنگی گفت: بودجه در اختیار دیگران قرار می گیرد، نمی خواهم اسم ببرم، در مورد بودجه فرهنگی مطرح شده که اگر صحت داشته باشد باید فاتحه عدالت و فاتحه همه چیز را خواند. چرا باید بودجه در اختیار غیر مجری قرار گیرد؟! وقتی ناراضیتی شکل بگیرد دشمن کار خودش را می کند.

افتتاح سالن جودو و...
در ادامه محمدی رئیس تربیت بدنی شهرستان گفت: انجمن خیرین ورزشیار خمینی شهر به عنوان اولین مجموعه خیرین ورزش در شهرستان های کشور افتتاح شد و مراحل ثبت را طی نمود. چندین پروژه در این زمینه در حال اجراست که سالن خیریه مهدیه، زمین چمن قدس از جمله آنان است. در خصوص زمین چمن، کارگروه ویژه ای با حضور نماینده، فرماندار، مدیرکل استان، و اعضای خیرین ورزش یار و شهرداری و شورای خمینی شهر تشکیل شد که باید از حاج حیدری شهردار در این زمینه تشکر ویژه کرد. بر همین اساس به مردم وعده می دهم این زمین در یک ماه آینده کشت خواهد شد.

حجاب برتر چادر است
در این جلسه حقیقی فرماندار با اشاره به در پیش بودن پایان سال گفت: انسان در معرض خسران و زیان هست و در این میان می تواند هم سود ببرد هم زیان. عملی که در چارچوب فرمان الهی باشد سود است.
وی افزود: همه ما شهدا را دوست داریم ولی هیچ موقع به اهداف آنان فکر می کنیم؟ بررسی کردیم در سال که به پایان آن نزدیک می شویم چه خدمتی کرده ایم؟
حقیقی با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه گفت: لباس هایی که برخی خانم ها در جامعه می پوشند شرمناک است. برخی می گویند چرا می گویید چادر؟ چادر نسبت به مانتو حجاب برتر است.

وجود این موبایل ها مکافات است
فرماندار با اشاره به ضرورت رعایت نظم در جلسات گفت: وجود این موبایل ها برای جلسات مکافات شده است. زنگ می زنند و همه انتظار دارند جواب دهیم. تازه هر موبایلی با آهنگ های مختلف است. یکی اذان می گذارد، یکی شعر، یکی سرود گریبه آور یکی خنده آور ولی حداقل در جمع موبایلها را روی بی صدا بگذاریم تا مزاحم جمع نشویم. ما نمی گویین با تکنولوژی روز نباشید اما باید برای آن برنامه ریزی کنیم.
فرماندار تاکید کرد: گاهی در مراسم عروسی یک دفعه پنج تا گوشی با آهنگ گریه آور زنگ می خورد و یا در یک جلسه جلسه عزا آهنگ موبایل آوازخواندن پخش می شود.

ستاد نوروزی
وی با اشاره به تشکیل کمیته ستاد نوروزی گفت: ایام نوروز بهترین فرصت برای مهمان نوازی از مسافران است. کمیته های آن مشخص شده و همه باید وظایفشان را به بهترین شکل انجام دهیم.
فرماندار پروژه تملک دارایی ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه روسای ادارات مثل سابق پیگیری کرده و اولویت های سال آینده را مشخص کنند تا بودجه ها به خوبی مدیریت شود.
حقیقی با اشاره به دغدغه امام جمعه در زمینه تخریب باغات گفت: در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز جلساتی داشتیم و تمهیدات خوبی شده است. همه دستگاههای متولی در این موضوع باید کوشش لازم را داشته باشند.

مرسولات پستی خمینی شهر؛ 265 هزار در سال جاری
رئیس اداره پست با بیان اینکه هر تمبری یک پیک فرهنگی است گفت: ما آمادگی داریم تمبر یادبود مشاهیر خمینی شهر، شهدای شهرستان، آثار تاریخی خمینی شهر یا ... را چاپ کنیم.
قربانی تاکید کرد: در تعامل ما با اداره ثبت اسناد باعث شد ما توانستیم در مدت دو ماه هزار و پانصد سند صادر شده را به دست مردم برسانیم. هرچه این ارتباط ما بیشتر شود. هرچه این نوع تعاملات بیشتر شود نفعش به مردم می رسد.
وی در خصوص میزان مرسولات ارسال شده گفت: از اول فروردین تاکنون اداره پست 103 هزار مرسوله را در شهر توزیع نموده و 153 هزار مرسوله به نقاط مختلف کشور ارسال نموده است.
گفتنی است در این جلسه حبیبی رئیس میراث فرهنگی و عموشاهی بخشدار نیز توضیحاتی در زمینه حوزه فعالیت خود ارائه دادند. در حاشیه این مراسم سالن جودوی شهرستان، زمین چمن مصنوعی و سالن سرپوشیده شهدا افتتاح شد.