موتورسواران مسبب 50 درصد از تصادفات شهری هستند

ارسال در در شهر

غلامی تصریح کرد: در طی 10 ماهه گذشته آمار کشته شدگان 66 نفر کاهش داشته است که این میزان در حوزه درون شهر اصفهان اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه سوم کشوری را در کاهش کشته‌های رانندگی داشته است، افزود: 200 نقطه حادثه در استان اصفهان شناخته شده که 40 نقطه مربوط به شهر اصفهان بوده است.
غلامی به رفع 60 نقطه حادثه‌خیر در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: 145 نقطه حادثه‌‌خیز دیگر وجود دارد که برخی از آنها اصلاح شده که یکی از آن موارد شیارهای کف بزرگراه‌ها بوده که به مراتب سبب واژگونی خودرو‌ها شده است.

موتورسواران مسبب 50 درصد از تصادفات شهری می‌شوند
وی با بیان اینکه 60 درصد تصادفات در شهر اصفهان رخ می‌دهد، گفت: بیشتر تصادفات در خیابان‌های امام‌ خمینی(ره)، کاوه، جی، آتشگاه، بلوار کشاورز، بزرگراه چمران، بزرگراه دستجردی و بزرگراه آقابابایی بوده است که 50 درصد از همین تصادفات منجر به فوت و جرح مربوط به موتورسواران بوده است.
وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به محدودیت تردد خودروها در اصفهان بخصوص در میدان امام اصفهان اشاره کرد و افزود: یکی از اقداماتی که با توجه به حجم تردد خودرو‌ها و خرید مردم انجام می‌شود طرح عدم تردد خودروها و نیز موتورسیکلت‌ها به میدان امام است که از 25 اسفند تا 15 فروردین اجرا می‌شود.

غلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه عامل بسیاری از تصادفات در استان اصفهان بحث خواب‌ آلودگی رانندگان است، گفت: این قضیه در اتاق فکر پلیس با حضور کارشناسان و اساتید حوزه‌های مختلف به عنوان یک نقطه قابل بررسی مورد مطالعه قرار گرفت که خروجی این جلسه استقرار ایستگاه‌های صلواتی امنیت و سلامت در جاده‌های استان اصفهان بود.

وی در ادامه صحبت‌‌های خود به معضل موتورسواران در اصفهان اشاره کرد و افزود: 60 درصد از حوادث منجر به فوت و جرح استان اصفهان توسط موتورسواران است که در بررسی‌های اتاق فکر پلیس نیز به نتیجه رسیدیم که در جهت کاهش حوادث و آلودگی‌ها به سمت موتورسیکلت‌های برقی حرکت کنیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: در 10 ماهه گذشته 16 هزار موتورسیکلت توقیف و کارت سوخت برخی موتورسیکلت‌ها به دلیل ورود به بزرگراه‌ها ابطال شده است.

غلامی از نصب 15 دوربین‌های کنترل سرعت در ایام نوروز خبر داد و گفت: تعدادی از این دوربین‌ها در بزرگراه اردستانی، شهید دستجردی و شهید کشوری نصب می‌شود.

* 14500 جریمه با دوربین‌های ثبت تخلف شهری ضبط و به رانندگان ارسال شده است

وی در بخشی از صحبت‌های خود به جریمه‌های خودرو و عبور از چراغ قرمز اشاره کرد و گفت: 14 هزار و 500 جریمه توسط دوربین‌ها ضبط و به آدرس رانندگان ارسال شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در ادامه به صدور گواهینامه‌‌های هوشمند اشاره کرد و افزود: برای حدود 315 هزار نفر گواهینامه در این 10 ماهه صادر شده که 131 هزار جلد گواهینامه‌ها هوشمند بوده است.


افتتاح آموزشگاه پایه یک و موتورسیکلت در استان اصفهان

وی در ادامه از افتتاح دو مرکز آموزشگاه پایه یک و دو در شهرضا، گلپایگان و کاشان خبر داد و گفت: پنج آموزشگاه  پایه یک و پایه دو در اصفهان افتتاح و نیز 11 آموزشگاه موتورسیکلت افتتاح شده است که پنج مرکز آن در اصفهان و بقیه در شهرضا، خمینی‌شهر، دولت‌آباد، کاشان و فریدن بوده است.