میزان باسوادی در خمینی شهر به 97/8درصد رسید

ارسال در در شهر

 رییس نهضت سواد آموزی شهرستان در این باره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: گروه هدفِ بی سوادی در کل کشور رده سنی 49-10 سال است که تعدادشان در خمینی شهر 3 هزار و 500 نفر می باشد. محمدی در پاسخ سوال خبرنگار ما گفت: حدود 70 درصد این بی سوادان در منطقه جوی آباد ساکن هستند. وی در ادامه با اشاره به اینکه همه آموزش یاران نهضت سواد آموزی جذب آموزش و پرورش شدند، گفت: مسئولیت سواد آموزی به افراد بی سواد به عهده "آموزش دهنده" ها است. محمدی در توضیح این مطلب گفت: این آموزش در اختیار عموم قرار گفته است به این معنی که به هر کس بتواند با مراجعه به نهضت یک نفر بی سواد را آموزش بدهد به گونه ای که در آزمون پایان دوره موفق به کسب نمره قبولی بشود، مبلغ 600 هزار تومان تعلق خواهد گرفت. به گفته محمدی بر اساس این طرح آموزش سواد می تواند به صورت فرد به فرد در خانواده ها هم انجام بشود. به هر آموزش دهنده ای که اعلام آمادگی کند،  برنامه آموزشی داده می شود ضمن اینکه نام شخص بی سواد باید در لیست بی سوادان نهضت سواد آموزی ثبت شده باشد.


مسئول نهضت سواد آموزی همچنین در رابطه با برگزاری جشن شکرگزاری با سوادی در خمینی شهر گفت: آن زمان که مرحله اول جشن بی سوادی با شرط رسیدن سطح با سوادان به 97 درصد برگزار می شد، ما در روستاهای تیرانچی و قلعه امیریه و اصغرآباد (پیش از شهر شدن) آن را برگزار کردیم اما قانون جدید این است که این جشن وقتی برگزار شود که میزان بی سوادی به صفر برسد که تا کنون در هیچ نقطه ای از کشور برگزار نشده است.


وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب "اقتصاد مقاومتی" ویژه سواد آموزان دوره انتقال (سه ساله دوم ابتدایی)، اجرای برنامه آموزش کتابخوانی در خانواده با عنوان حماسه حسینی، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران و مربیان سواد آموزی، انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های دولتی شهرستان به منظور به صفر رساندن بی سوادی و... به عنوان فعالیت های اخیر نهضت سواد آموزی شهرستان نام برد.