اولین مرحله طرح توزیع سبد کالا در شهرستان اجرا می شود

ارسال در در شهر

 رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در گفتگو با خبرنگار فرصت با اشاره به اینکه مرحله دوم توزیع سبد کالا در اسفند ماه پس از اعلام رسمی از طرف دولت اجرا خواهد شد، گفت: طبق آخرین مصوبه اعلام رسمی دولت مرحله اول توزیع سبد کالا شامل سرپرستان خانوار تحت پوشش کمیته امداد، سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، سرپرستان خانوار مستمری بگیران تامین اجتماعی (با حقوق مستمری پایین تر از 5 میلیون ریال)، سرپرستان خانوارهای مشمول قانون کار و تامین اجتماعی (با حقوق مستمری پایین تر از 5 میلیون ریال)، سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی و سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل می باشد. 


 اسماعیل نادری افزود: در مرحله اول اقلام دولتی شامل 10کیلو برنج هندی، دوعدد مرغ، دو بسته پنیر، دو عدد روغن مایع و یک شانه تخم مرغ 24 الی 30 عددی می باشد که وزن بعضی از اقلام به واسطه نوع جنس متغییر خواهد بود.


 وی با تاکید بر اینکه سبد کالا فقط به سرپرستان خانوار  و با همراه داشتن اصل کارت ملی تحویل خواهد شد، گفت: در خانواده هایی که همسران آنها نیز کارمند و شاغل می باشند، اجناس سبد کالا فقط به همسران سرپرست  و کسانی که مبالغ یارانه خانوار به حسابشان واریزمی شود تعلق می گیرد.


 نادری افزود: مبلغ  هزینه دریافت سبد کالا به صورت خودکار در کارت بانکی حساب یارانه واریز و فقط از طریق فروشگاه های مجاز قابل برداشت است، در صورتی که کسی یک قلم از اقلام سبد کالا را دریافت نکرده باشد مبلغ مورد نظر در کارت سرپرست خانوار محفوظ می ماند و در مراجعات بعدی قابل دریافت خواهد بود.


وی از کلیه شهروندان خواست هیچ گونه دغدغه ای برای دریافت سبد کالای خود نداشته باشند، کلیه اقلام مورد نیاز به تدریج در حال توزیع می باشد و  به غیر از مرغ و تخم مرغ که محدودیت تاریخ مصرف دارد، هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.


  نادری با اشاره به اینکه بالغ بر  30 هزار نفر شامل این طرح هستند و در صورت اعلام از طرف دولت اقشار جدید به تعداد اضافه خواهند شد، گفت: کلیه تدابیر لازم در خصوص اجرای این طرح اندیشده شده است، مردم هیچ  گونه نگرانی  برای دریافت اجناس خود نداشته باشند و از هجوم و ازدحام برای دریافت سبد کالا خودداری کنند.

 


  وی از مردم  شهرستان خواست هرگونه شکایت، سوال، انتقاد و پیشنهادی دارند با مراجعه یا تماس تلفنی با اداره صنعت، معدن و تجارت و یا از طریق خط 124 با ما در میان بگذارند.

 

گفتنی است در روزهای آینده فروشگاه های تعاونی دخانیات واقع در بلوار جمهوری اسلامی جنب اداره دخانیات، فرهنگیان واقع در بلوار توحید، کوچه دبیرستان امین و شبکه بهداشت و درمان واقع در بلوار منتظری، جوی گاردر مرکزی نیز به این چرخه اضافه خواهد شد.Â