قول تازه معاون عمرانی وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل بیمارستان منظریه!

ارسال در در شهر

علیزاده در آخرین بازدیدش از این طرح که چند روز پیش صورت گرفت، برای چندمین بار در طول این 7 سال قول تازه ای به مردم خمینی شهر داد و رفت. وی گفت: با اختصاص بودجه کافی، مرداد ماه سال 93 این بیمارستان به بهره برداری می رسد.
معاون وزیر از ابتدای دولت نهم که طرح رها شده بیمارستان منظریه دوباره از سر گرفته شد بازدیدهای مکرری از آن داشت و حتی یکبار آن را طرحی خواند که به آن تعلق خاطر دارد چراکه روزگاری نیز به عنوان معاون استاندار پیگیر آن بوده است.
سال 88 با پیگیری های نماینده وقت شهرستان، عملیات مقاوم سازی این طرح پس از 20 سال آغاز شد و بهمن ماه 89 معاون وزیر در اولین بازدید خود پس از شروع طرح گفت: رسما قول می دهم که این طرح از یک جهش بزرگ اعتباری برخوردار شود.
وی در سفری دیگر در فروردین90 و در دومین بازدید خود در حالی که بیمارستان منظریه را یک طرح بزرگ ملی خواند و آن را دارای 30 درصد پیشرفت دانست، گفت: این طرح قطعا سال 91 به بهره برداری خواهد رسید.
علیزاده در دیدارهای بعدی هم این قول را به ضرس قاطع تکرار کرد. در پایان نیمه اول سال 91 بود که دولت دهم تصمیم گرفت طرح های نیمه کاره خود را با عنوان "مهرماندگار" تا پایان دولت به پایان برساند و بیمارستان منظریه هم در این لیست قرار گرفت و به این ترتیب پایان یافتن این طرح در پایان سال 91 رسما مهر باطل خورد.
اردیبهشت 92 بود که طی دور چهارم سفر ریاست جمهوری به استان، وزیر راه و شهرسازی به خمینی شهر آمد تا بگوید: "به خاطر بیمارستان منظریه از مردم خمینی شهر شرمنده ام!" و البته این تنها گفته وی در بازدید از این طرح نبود بلکه وی متعهد شد که این طرح تا پایان 6 ماهه اول امسال به پایان رسیده و برای تامین تجهیزات تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بشود.
چند روز بیشتر نگذشته بود که رییس جمهور در روزهای پایانی دولتش، یک نماینده ویژه برای بررسی 905 طرح مهر ماندگار به نقاط مختلف کشور فرستاد. این مامور مخصوص به خمینی شهر ما هم که سهمش از مهر ماندگار تنها همین بیمارستان منظریه بود، سرکی کشید.
اما معاون وزیر چند روز پیش برای چندمین بار به دیدار یار قدیمی اش آمد تا در دولت یازدهم هم اولین قول تازه اش را به مردم خمینی شهر داده باشد و بگوید: "براساس لایحه پیشنهادی دولت در بودجه 93 اولویت برای تکمیل طرح های عمرانی با پیشرفت 90 درصد است و بر همین اساس مبلغ 7 میلیارد تومان در بودجه سال 93 برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شده است." و این در حالی است که چندی پیش فرماندار در مصاحبه تلویزیونی اش گفت که برای تکمیل این طرح نیازمند 20 میلیارد تومان هستیم و باز همه این ها در حالی است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گفته اند این ساختمان پس از 22 سال فرسوده شده و از استانداردهای لازم برای تجهیز برخوردار نیست!
گفتنی است بیمارستان منظریه در دوره دولت پنجم کلنگ خورده و اسکلت بندی شد اما پس از یک سال به حال خود رها گشت. سال 85 همزمان با سفر اول رییس جمهور وقت به خمینی شهر جزو مصوبات قرار گرفت اما تا سال 88 هیچ اقدام جدی در آن صورت نگرفت. تا اینکه در این سال با پیگیری های نماینده وقت عملیات مقاوم سازی آن شروع شد. تکمیل این طرح از جمله وعده های دولت نهم تا پایان دولت بود که محقق نشد. در طول دولت نهم و دهم وزیر راه و شهرسازی بارها از این طرح بازدید کرد.
بایدمنتظر ماندودید ایا این مکان در نهایت به بیمارستان تبدیل می شود ویا یک اثر تاریخی؟