ذره بین موتوری

ارسال در در شهر

راه هاي پيشگيري:
در مورد آنفلوآنزاي خوكي اين روشها براي پيش گيري اعلام شده است.
1-    پوشاندن بيني و دهان با دستمال كاغذي هنگام عطسه و سرفه و انداختن آن در سطل زباله
2-    خودداري از دست دادن و ديده بوسي و دست گذاشتن به سطوح احتمالاً آلوده
3-    ترك عادت دست زدن به بيني و چشم به دليل انتقال ويروس از اين راه ها
4-    شستن مرتب دستها با آب و صابون حدود 20 ثانيه به ويژه قبل از خوردن و آشاميدن و پس از رسيدن به منزل
5-    ماندن در خانه به مدت 7 روز در صورت ابتلاء و رعايت فاصله حداقل دو متري با افراد سالم و خودداري از فعاليت هاي طبيعي شامل كار، حضور در مدرسه، مسافرت، خريد و شركت در اجتماعات مثل مسجد، عروسي، ديدوبازديد، ميهماني، سينما، كتابخانه و غيره.
در مورد آنفلوآنزاي موتوري گرچه هيچ تحقيق و گزارش رسمي براي پيشگيري از اين خطر در دسترس نيست ولي بر اساس گفته ها و شنيده ها، حدسيات و توهمات و فرضيات و واضحات روشهايي به نظر مي رسد:
1-    در خانه ماندن دائمي و استفاده از روش هاي ارتباطي نوين مثل خريد اينترنتي و دريافت و پرداخت با تلفن، گوشي همراه و اينترنت و ...
2-    پوشيدن لباس هاي آهنين - شبيه آنچه شواليه هاي قرون وسطي مي پوشيدند - هنگامي كه براي كاري از خانه خارج مي شويد.
3-    ايجاد خطوط تله كابين: اين پيشنهاد كه به شدت مورد تشويق و علاقه شركت هاي چيني قرار گرفته راه برون رفت و جلوگيري از خطر آنفلوآنزاي موتوري را احداث راه هاي دور از دسترس موتورها مي داند. در اين راهکار؛ راه هاي هوايي از جمله تله كابين را مورد نظر قرار داده است و بر این اساس، مسیرهای بام سبز به كوه سيد محمد و چشمه لادر به كوه آتشگاه اصلي بوده و فرعي های آن هم به تمام محلات و خانه ها پيش بيني شده است.
4-    الگو برداري از زندگي حيوانات: دانشمندان و متخصصين و كارشناساني كه در برخي كشورها در حال مطالعه روي زندگي حيواناتي مثل مورچه براي يافتن راه حلي مناسب مسئله ترافيك و الگو گرفتن از آنها هستند، جهت يافتن راه پيش گيري از خطر آنفلوآنزاي موتوري مطالعه روي زندگي حيواناتي مثل گربه را كه هيچ گزارشي از ابتلاء آن وجود ندارد پيشنهاد داده اند.
5-    راه حل هاي فرهنگي و آموزشي: صاحبان فكر و قلم و هنر و انديشه و ديگر طرفداران اين دسته راه حل ها، اطلاع رساني، آگاهي دادن، آموزش، آگاه سازي، شفاف سازي، ارشاد و امر به معروف عاملين انتقال بيماري را مؤثر و اساسي و زيربنايي و سازگار با طبيعت بشر و تكريم وي دانسته و توصيه به پيش گرفتن سياست گفت و گو مي كنند. در اين رابطه طرح آموزش قبل از خريد موتور و نيز آموزش اجباري خاطيان را ارائه داده اند و اميدوارند در كنار هر موتورفروش يك آموزشگاه تعليم قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي دائر و ليسانسه هاي بيكار و مستندسازان و توليدكنندگان كارتن ها يا پويانماها دعوت به همكاري شوند.
 فرمانده محترم نيروي انتظامي در مصاحبه خود با فرصت اعلام كرده اند كه ما در اين مانده ايم كه با وجود آگاه بودن برخي به اعمال خلاف خود، چگونه مي شود كه باز افراد خلاف مي كنند؟ براي يافتن جواب نظر ايشان ديگر متحيران شهر را به يك اصل علوم دارويي يعني اصل مقاومت عوامل بيماري زا در مقابل داروها جلب مي كنم كه بر اساس آن؛ مصرف بي مورد، بي جا و ناشيانه دارو عامل بيماري را به آن مقاوم مي كند و مقاومت دارويي ايجاد شده و ديگر جواب نمي دهد كه اين همان اصل «دنده پهني» خودمان مي باشد.
6-    راه حل هاي خشن: بر اساس نظريه مكتب داران قديمي و میرزاها از زماني كه بساط چوب و فلك از مدارس برچيده شد، بچه پررو شده و اين مشكلات بروز كرده و بايد مجدداً چوب و فلك در مدارس احياء شده تا شاهد حل معضلاتي از اين گونه نباشيم.
7-    راه حل شرطي: طرفداران جناب پائولوف روسي و قانون معروف به اصل شرطي شدن معتقدند كه هر خلافكاري را بايد به شدت با باطوم زد و در سر چهارراه و ميادين و ورودي پارك ها و غيره آدمهايي با باطوم گذاشت تا موتور سواران با ديدن آنها با توجه به اصل شرطي شدن به فكر كتك خوردن و تنبيه افتاده و مغز آنها دستور عدم خلاف صادر نمايند.