گستردگی نیازها

ارسال در در شهر

kheyrبا رشد جوامع و افزونی جمعیت و پیچیده تر شدن مناسبات و نیز بروز نیازهای متنوع در زندگی بشر امروزی نیازمندیهای افراد مددجو و محتاج هم تنوع یافته است که نهاد خانواده و اطرافیان و اقوام به تنهایی و به شکل سنتی قادر به رفع آنها نمی باشند. از طرفی یک خانواده در حالت عادی ممکن است مخارج روزمره خود را برطرف سازد اما با بروز یک وضعیت جدید مانند بیماری، ازدواج فرزندان، تعمیر و بهسازی مسکن ادامه تحصیل، بی سرپرست شدن، بیکاری و ورشکستگی و خسارتهای ناشی از حوادث آن خاواده قادر به پرداخت هزینه ها نخواهد بود

ونیاز به کمک و حمایت خواهد داشت، به همین دلیل است که فقر یک مسئله نسبی است و با تغییر محیط و شرایط مصادیق آن تغییر می کند.

 

گرچه برنامه های بیمه های اجتماعی در صورتی که فرد به فکر بیمه بوده می تواند در چنین شرایطی به کمک افراد بیایند ولی به دلیل کامل نبودن پوشش بیمه هادر تمامی امور و محدودیت سقف پرداخت ها و نیز ضعف فرهنگ بیمه گری در کشور، نهایتاً فرد آسیب دیده دل به حمایت های همنوعان خود می بندد و در چنین شرایطی است که عشق جلوه های خود را بروز می دهد.

حال اگر مردم همچنان که قبلاً نشان داده اند در کمک های مالی خود دریغ نکنند، اما منابع نابجا، ناشیانه و غیر ضرور هزینه شود، گناهی نابخشودنی است، پس هزینه منابع و در آمد هم برنامه و تخصص می خواهد که پایه اصلی آن وجود انجمن های خیریه تخصصی است.

این انجمن ها می توانند در باب مواردی چون ازدواج، بیماریها، هزینه تحصیل، کتاب و کتابخانه ها، مدرسه سازی، مشاوره های روانشناسی و کسب مهارتهای ارتباطی و زندگی، ساخت و تجهیز مراکز درمانی، بهداشتی، کمک به ایتام و مستمندان، نگه داری معلولین و افراد بی سرپرست، خانه های امن و ده ها مورد دیگر باشد.

خوشبختانه در شهرستان ما با توجه به وجود افراد نیکوکار گمنام فراوان تعدادی از این انجمنها شکل گرفته و لازم است افرادی برای تشکیل موارد دیگر پیش قدم شوند و مجموعه جلوه های عشق نیز امید دارد انجمن های شکل گرفته و اخبار آنها را پوشش دهد و ایده ها و افکار خیرخواهانه جدید را طرح و رسانه ای کند.

یکی از انجمن ها شکل گرفته و فعال انجمن خیریه حضرت بقیه الله (عج) می باشد که در زمینه حمایت از بیماران کلیوی و سرطانی به طور تخصصی فعالیت می کند که این کار نیاز به امکانات  و منابع مالی دارد و یکی از این امکانات دستگاه های دیالیز برای بیماران دیالیزی می باشد که نیاز به آن افزایش یافته و انجمن مذکور اعلام کرده پنج دستگاه از آنها را که هر کدام 20 میلیون ارزش دارند نیاز دارد.

امید است افرادی که توانایی داشته و یا قصد هزینه در موارد با ضرورت کم و نذرهای غیر مؤثر و غیر ماندگار دارند در این مورد اقدام کنند و جلوه ای از جلوه های عشق را باز هم در شهر تماشاگر باشیم.