www.rahiyannoor.com

ارسال در در شهر

 

rahiyan-noorاز همین اول کار بگویم که مسوول ستون وبگردی رفته است مسافرت و من ناچار مسوولیت خطیر معرفی یکی از وبسایت ها یا وبلاگ های همشهری ها را به عهده گرفته ام و تازه می فهمم آنطور ها هم که فکر می کردم کار راحتی نیست.

 

اینکه چرا رفتم سراغ " راهیان نور" را نمی دانم اما می توانم تا حدودی شما را ببرم توی فضای وبسایتی که اسمش هم      "راهیان نور" است.

"اینجا نور راه کربلا می پوید و آن سوی تر دجله و فرات است که هنوز آبشخور گرگان گرسنه ای است که آب را بر کربلاییان بسته اند و در افق دور، قدس است در اسارت شیطان، ای جوان بگو از کدام قبیله ای؟"

کمی اگر با ادبیات دفاع مقدس آشنا باشی لازم نیست برایت بنویسم که این واژه های خام را "سید مرتضی آوینی"  این چنین جان بخشیده است و چه با سلیقه است آن که این جملات پر مغز را با تصویری زیبا از صفای بچه های جنگ قرین کرده است، بر صفحه ورودی سایت تصویری زیبا و با نشاط می بینی از رزمندگانی که دل به دریا زده اند و به صف در دل آب گام برمی دارند.

روی "ورود به سایت" کلیلک می کنی: تصاویر و طرح و رنگ جذاب است و مطالب تقریبا به روز. همان صفحه اول بعداز تبریک هفته دفاع مقدس تصویری آشنا را می بینی: شهید "حاج ابوالقاسم زمانی" و چند تا تصویر زیبا از این تازه شهید شهرمان.

در گوشه ای از سمت راست می خوانی: "همسنگران" و خیلی لازم نیست به ذهنت فشار بیاوری تا متوجه بشوی که این یعنی "پیوندها"  چرا که این تنها واژه ای نیست که سعی شده است متناسب با حال و هوای وب انتخاب شود، مدیریت سایت هم با نام " مفتاح" با مخاطبان در ارتباط است و آرم سرصفحه هم یک پلاک است. بیشتر مطالب مذهبی است و البته آنچه بیشتر به چشم می آید بومی بودن اکثر مطالب است به عنوان مثال من از ستون "برچسب" ها روی شهدای انقلاب کلیک کردم، عکس و زندگی نامه شهدای انقلاب خمینی شهر روی صفحه ظاهر شد.

فکر کنم خیلی توصیف کردم بقیه اش با خودت. راستی یادت نرود وب های خمینی شهری را به فرصت معرفی کنی.