با مصرف آب کم چمن بکاریم

ارسال در در شهر

pishnahadحرف و حدیث در باب کاشت یا عدم کاشت چمن و مناسب بودن و یا نامناسب بودن فضاهای سبز و گونه های گیاهی که در آنها به کار رفته زیاد است ولی آنچه در مورد آن توافق وجود دارد لزوم داشتن فضای سبز و توسعه آن می باشد.

 

یکی از مطالبات مردم شهر و نیز دغدغه های شهرداری خمینی شهر و واحد مربوطه افزایش فضای سبز شهر است که یک از موارد آن چمن می باشد که البته در این راه با محدودیت هایی روبرو هستیم که تنها با یک مدیریت جامع نگر و علمی می توان به هدر نرفتن منابع و امکانات دلخوش بود.

اخیراً در پارک ولی عصر(عج) غربی ظاهراً مقدمات چمن کاری در حال فراهم شدن است. همین بهانه کافی است که پیشنهاد برخی همشهریان عزیز در این رابطه را که شفاهی مظرح شده بازتاب دهیم، آنها معتقدند حالا که محدودیت هایی مانند بودجه و آب داریم بهتر است چمن ها و گونه های گیاهی که به خشکی مقاوم بوده و آب کمتری نیاز دارند کاشته شود، ظاهراً شهرداری اصفهان در محمود آب یک مرکز مطالعاتی در مورد فضای سبز و چمن ها دارد و اعلام نموده که انواعی از چمن های مناسب کم آبی و منطقه را شناسایی و بذر آنها را تهیه نموده و حاضر است تجارب خود را در اختیار شهرداریها و مؤسساتی که قصد ایجاد فضای سبز دارند قرار دهد و اساساً پیشنهاد داده قبل از هر گونه اقدامی با این مرکز تحقیقاتی ارتباط برقرار شود اگر مسؤولین فضای سبز شهر از این موضوع مطلع هستند که چه خوب ولی اگر قصد دارند از بذرهای قبلی و نیازمند به آبیاری هر روزه استفاده کنند، بهتر است به مؤسسه مذکور در چند قدمی شهر مراجعه و کار اصولی و علمی انجام دهند.

این پیشنهاد تعدادی از شهروندان دلسوز بود که مطرح شد و منتظر اطلاع رسانی و جواب مسؤولین محترم فضای سبز شهرداری هستیم تا انعکاس بدهیم.