مسؤولان نخوانند...(35)

ارسال در در شهر

m-nakhanand- نیازمندی‌ها

- به استقبال شب قدر!

- بوق و كرنا و نصفه شب

 

- و ...

 


نیازمندیهای اول!

ü     به یه نفر قانون‌ دان نیاز داریم تا یه کلاس آموزش قانون بگذاره واسه اونایی که می‌ خوان مسئوليتي داشته باشن و انتخاب بشن تا قوانین مخصوصاً قانون مطبوعات را خوب یاد بگیرن!

***

نیازمندیهای دوم! 

ü     حشره‌ کش رخصت! تار و مار می‌کند. به مگس ‌ها امان نمی ‌دهد. به زودی در فروشگاه ملزومات ما!

***

نیازمندیهای سوم! 

ü     به قفل‌ بازکن درست و درمون نیاز داریم که بتونه قفل جاده کمربندی را باز کنه! از مسؤولان شهرستان که توقعی نیست، استاندار و حتی مسؤولان کشوری هم زورشون نرسیده. تا بحال هم ده ‌ها نفر به‌خاطر همین قفل جان به جان‌ آفرین تسلیم کرده ‌اند.

***

اين مقاله سخني با نماينده شهرستان در مجلس هم داستاني داشت. هر كس چيزي گفت اما نظر خود نماینده چه بود؟ او در آخر سخنراني اش در روز قدس، كلام خود را با حدیث شریفی به پایان برد: "بهترین دوست من کسی است که عیب من را رودرو به من بگوید"

خب با توجه به اينكه فرصت كاملاً رو در رو انتقاد مي كند و هر عيبي را از نماينده يا ديگر مسئولان بخواهد طرح كند درج مي كند و كاملاً رو در روست پس مي تواند بهترين دوست نماينده و ديگر مسئولان باشد. اميدواريم كه آنها هم همينطور فكر كنند!

به استقبال شب قدر! 

ü     رسمه که مردم یه روز زودتر به استقبال ماه مبارک رمضان و به اصطلاح پیشواز می‌روند و روزه می‌ گیرند، حالا جالبه بدونید امسال تو یکی از مساجد شهرستان مردم یه شب زودتر به استقبال شب قدر رفتند و احیا گرفتند! [ما فقط یه مسجد را خبردار شدیم، شاید بیشتر هم بوده] امام جماعت این مسجد اعلام کرده یه روز زودتر ماه رمضان را شروع کنند. شاید می‌ خواسته اقلاً تو این مقوله خمینی ‌شهر یه گام جلوتر از بقیه باشه!

***

یکی از مقصرین حوادثی مانند جنایت باغی خود ما مردم هستیم! 

ü     همه مسافران روی صندلی نشسته بودند. با حرکت دوباره اتوبوس واحد از ایستگاه یه آقایی حدوداً 40 ساله صلواتی چاخ کرد و پشت بندش آرزوی قبولی طاعات و عبادات کرد و خطاب به خانم ‌ها گفت که اگه یه تار موی زن جلوی برابر پیدا باشه چه گناه بزرگی مرتکب شده و خلاصه در عرض یه دقیقه با زبون خوش و نصیحت ‌گونه چند تا نکته اخلاقی گفت. آخرش هم یه صلوات دیگه چاخ کرد و دیگه چیزی نگفت.

دقیقاً نمی ‌دونم. ولی ظاهراً چند جوان دلسوز شهرمون تو قالب یه ستاد با عنوان امر به معروف و نهی از منکر دور هم جمع شده‌ اند، به اماکن پرتردد می ‌روند و به همشهریان تذکر لسانی می ‌دهند. البته این فریضه بر تموم مسلمانان واجبه. چقدر جالبه که یه نفر با زبون خوش به وظیفه خودش عمل کرده و حتی تو اتوبوس فریضه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکرده. یادمون باشه یکی از مقصرین حوادثی مانند جنایت باغی خود ما مردم هستیم که بلد نیستیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم و این فرهنگ در بینمون کم ‌رنگ شده!

***

بوق و كرنا و نصفه شب 

ü     اداره اوقاف و امور خیریه با همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآنی امسال تو ماه رمضان سنگ تموم گذاشت. مراسم جزءخوانی، مراسم دعای ابوحمزه ثمالی با مداحان مشهور کشوری، سخنرانی با موضوع مسائل روز با دعوت از سخنرانان و خطیبان مشهور و توانا و همچنین دعوت از قاری مصری استاد شحات انور؛ واقعاً دستشون درد نکنه و ان‌شاءا... دیگر متولیان قرآنی هم حرکتی از خود نشان بدهند و این جور برنامه ‌ها تو طول سال ادامه داشته باشه. صدا و سیما هم که این برنامه‌ ها را ضبط می‌کرد اما این برنامه‌ها نصف شب از تلویزیون پخش می‌شد. ساعاتی که بیننده کمی داشت. ولی اگه خدای ناکرده یه تخلفی تو خمینی ‌شهر صورت بگیره اون وقته که....

***