اخبار کوتاه

ارسال در در شهر

kootah- کسب رتبه اول در مسابقات «بهار در بهار»

- اهم فعاليتهاي حوزه بسيج فاطمه الزهرا تشریح شد

- پايگاه بسيج سلمان فارسي افتتاح شد

 

- و ...

 

کسب رتبه اول در مسابقات «بهار در بهار»

مسؤول کانون فرهنگی قرآنی صادق آل محمد(ع) خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: پانزدهمین دوره مسابقات قــرآن كريم و نهج البلاغه «بهار در بهار»، ویژه فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران در استان گلستان برگزار گرديد و طی آن سجاد جوادي نسب که یکی از اعضای این کانون است، توانست در رشته حفظ قرآن كريم مقام اول را کسب نماید. «احسان جعفری پور» ادامه داد: در این مسابقات «سجاد جوادي نسب» در رشته حفظ قرآن كريم مقام اول، «محمدمهدي كرباسيون» در رشته مفاهيم نهج البلاغه مقام اول و «محمدجواد حيدريان» در رشته مفاهيم قران كريم مقام دوم  را در بين 134 نفر شركت كننده كسب کردند.

اهم فعاليتهاي حوزه بسيج فاطمه الزهرا تشریح شد

طاهره خونساري: مسؤول امور فرهنگی حوزه فاطمه الزهرا در گفتگو با فرصت اقداماتي را كه اين حوزه در طول سال اجرا مي كند بدين شرح اعلام كرد: راه اندازي حلقه هاي صالحين با هدف ايجاد معرفت و بصيرت در تمامي ابعاد زندگي، برگزاري كارگاههاي عفاف و حجاب، اجراي طرح با شهدا در ضيافت نور و نهضت حسيني، برگزاري يادواره شهداء با هدف زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان، برگزاري طرح بهشت خانواده با محوريت تحكیم بنيان خانواده، برگزاري اردوهاي تفريحي زيارتي سياحتي، برگزاري دوره هاي خود امدادي دگر امدادي آمادگي در شرايط خاص، رسيدگي به محرومان با جمع آوري سبدهاي كالا و وام قزض الحسنه و برگزاري اردوهاي جهادي، برگزاري مشاوره تخصصي و گروهي جهت حل معضلات در تمام زمينه ها، ترويج ورزش پياده روي، ‌كوهپيمايي، شنا، دو و ميداني و تيراندازي، جلسات توجيهي پيشگيري از اعتياد، برگزاري هم انديشي دختران جوان با محوريت پاسخگويي به شبهات.

پايگاه بسيج سلمان فارسي افتتاح شد

با حضور مسئولين شهرستان دومين پايگاه بسيج شهرك منظريه و ارغوان خميني شهر افتتاح شد. به گزارش ايرنا امام جمعه خميني شهر در اين مراسم گفت: با توجه به بافت مسكوني منطقه، اجراي برنامه هاي فرهنگي و مذهبي پايگاه و جذب اعضا بايد به صورت جدي و فعال صورت گيرد. حجت الاسلام سالمي افزود: افزايش بصيرت در بين بسيجيان امري ضروري است و روشن بيني و روشن گري بسيج بايد در بين مردم تداوم يابد. در ادامه، فرمانده سپاه ناحيه خميني شهر گفت: راه اندازي و فعاليت پايگاه بسيج سلمان فارسي از جمله در خواست هاي مردمي منطقه ارغوان و شهرك منظريه بود. سرهنگ ميرخاني افزود: به دليل كمبود امكانات، نيروي انتظامي قادر به دائر نمودن پاسگاه دائمي در اين منطقه نبود و لذا با توجه به نياز به ارتقاي سطح امنيتي منطقه مجوز فعاليت پايگاه سلمان فارسي صادر گرديد. وي افزود: اين پايگاه در ساختماني حدود 80 متر با همكاري سازمان مسكن و شهرسازي استان بازسازي و شروع به كار نمود. فرمانده سپاه ناحيه خميني شهر افزود: با توجه به اين كه شهرك منظريه در حاشيه جاده كمربندي و مجموعه هاي مسكوني و آپارتماني جديد الاحداث قرار دارد درگذشته اين منطقه از نظر امنيتي و فعاليت فرهنگي ومذهبي در سطح پاييني قرار داشت.

 

برگزاري مسابقه طرح نداي رمضان

به همت معاونت پرورشي و تربيتي آموزش و پرورش اولين طرح نداي رمضان به مدت 30 روز (تا انتهاي ماه مبارك رمضان) در حال اجراست. معاون پرورشي اداره آموزش و پرورش در اين باره گفت: در اين طرح به تناسب هر روز از ماه مبارك سؤالات مسابقه كتبي توزيع و پس از تكميل پاسخ نامه، جمع آوري مي شود. عموشاهي در ادامه به طرح  شبي با فرزانگان اشاره كرد و گفت: محافل قرآني مدارس خميني شهر هر شب با حضور بر سر مزار شهداي گمنام دانشگاه آزاد پس از ختم يك جزء قرآن مهمان ضيافت افطاري خواهند بود. وي خاطرنشان كرد: از ابتداي سال جاري حدود 700 نفر از دانش آموزان منتخب شوراي هر مدرسه در مدت يك ماه عازم مشهد مقدس شدند، در اين طرح پيوسته دانش آموزان دختر و پسر علاوه بر گذراندن سفر سياحتي و زيارتي در دوره هاي آموزشي فرهنگي  شركت نمودند.