آغاز فعاليت بخش دوم مرکز نگهداری معلولین ذهنی محمودیه خمینی شهر

ارسال در در شهر

 

mahmoodiehبا حضور رییس سازمان بهزیستی کشور، مسئولین بهزیستی استان و مسئولین شهرستان، دومین مرکز نگهداری معلولین ذهنی ویژه ی دختران محمودیه خمینی شهر افتتاح شد.

 

رییس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر رسیدگی و دفاع از حقوق معلولین کشور محسوب می شود. دکتر احمد اسفندیاری افزود: امروز در جامعه ی ما بخش زیادی از معلولین در کنار خانواده های خود نگهداری می شوند و این حرکت به نوعی جزء فرهنگ ماست. وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط ویژه ای که بعضی از معلولین از نظر جسمی و حرکتی و بیماری های مزمن روانی دارند در سطح کشور بیش از 1600 مرکز شبانه روزی و روزانه موظف به ارائه ی خدمات به این قشر هستند.

در ادامه این مراسم، مدیر بهزیستی شهرستان خمینی شهر گفت: فاز دوم مرکز نگهداری معلولین ذهنی محمودیه ویژه دختران با فضایی حدود 1100 متر با مشارکت خیرین و استفاده از امتیازات دولتی با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد و هفتصد میلیون ریال با ظرفیتی بالغ بر 110 نفر معلول دختر راه اندازی شده است.

داوود ترابی افزود: این مرکز بیش از 50 نفر کادر و پرسنل پزشکی، درمانی و خدماتی دارد که فاز اول آن ویژه ی معلولین جسمی و حرکتی پسر میباشد و در سال 70 با اهداي زمین و مشارکتهای مردمی و خیرین افتتاح شده است.

وی در ادامه گفت: با شروع فعالیت فاز دوم در حال حاضر 20 دختر معلول در این مرکز نگهداری می شوند.

لازم بذکر است رییس سازمان بهزیستی و هیئت همراه در ادامه حضور خود در شهرستان خمینی شهر از یک طرح اشتغالزایی معلولین و یک باب مسکن حمایتی افراد تحت پوشش سازمان و یکی از مراکز شبه خانواده ویژه نگهداری کودکان بی سرپرست دختر و هیئت جانبازان و معلولین شهرستان خمینی شهر بازدید کردند.