بیانیه مجمع طلاب و روحانیون خمینی شهر در محکومیت اقدام اهانت آمیز یکی از روزنامه های اصفهان

ارسال در در شهر

 

20914_934حادثه دهشتناکی که مدتی پیش در یکی از باغات خمینی شهر اتفاق افتاد دل بسیاری از این مردم شهید پرور و عالم دوست خمینی شهر را به درد آورد. بی تردید این حادثه جای واکاوی­های فراوانی دارد که باید مسؤولین فرهنگی و نظامی امنیتی در این موارد بررسی های لازم را انجام داده و تا از زمینه های اینگونه جرائم پیشگیری نمایند.

 

در این میان موضوعی که قابل تامل و پیگیری است آن است که متاسفانه این حادثه موجب شد تا حمله رسانه ای شدیدی به این شهر پر از افتخار و حماسه صورت پذیرد. این «هجمه رسانه ای به خمینی شهر» باعث شد تا به شدت به مردم فهیم و شهیدپرور و انقلابی شهرستان خمینی شهر جفا گردید و عملاً جلوه ای ناپسند از این شهرستان تاریخی و پرافتخار به جهانیان اعلام و باعث گردید که رسانه های غربی از این امر سوء استفاده کنند. این هجمه تابدانجا گسترش یافت که متاسفانه در اقدامی ناپسند روزنامه اصفهان زیبا در تاریخ 16 تیرماه ضمن یادداشتی، به خود اجازه داد تا مطالب توهین آمیزی را علیه این شهر مظلوم منتشر نماید. مجمع طلاب و روحانیون خمینی شهر ضمن محکوم کردن این حرکات مشکوک رسانه ای، نکاتی را برای آگاهی همگان خصوصاً اصحاب رسانه به استحضار می رساند:

خمینی شهر شهری تاریخی با سه هزار سال قدمت است که در صفحه صفحه آن، افتخارات فراوانی از شهامتها و مقاومتها را بر جای نهاده است، مقاومت در مقابل حمله مغول، ایستادگی در برابر تهاجم حمله محمود افغان، مبارزه با بهایی گری، مبارزات علیه پهلوی و رشادت های جنگ تحمیلی با بیش از 2300 شهید بخشی از این افتخارات است. خمینی شهر تاکنون بیش از 40 روحانی شهید تقدیم انقلاب نموده که شهید محراب میرزا عطاء ا... اشرفی خوزانی معروف به اشرفی اصفهانی و شهید میرلوحی درچه ای معروف به نواب صفوی و شهید آیت ا... هاشمیان بخشی از این شهداست. سردارانی همچون سردار چریک اسلام قوچانی، مؤذنی، لری، ابراهیمی و ... بخشی از شهدای افتخارآمیز کشورند.

خمینی شهر بر خود می بالد که مهد عالمان و دانشمندان و ادیبانی همچون آیت ا... جبل عاملی، سید محمد باقر درچه ای، فیض الاسلام شارح بزرگ نهج البلاغه، حضرت آیت ا... مشکوه، املایی، فیض الاسلام، فیاض، آیت ا... معرفت مفسر نامی قرآن، صهری، قصری، احمدی، امام سدهی، دکتر دینانی، پروفسور میردامادی و شاعرانی همچون سروش سدهی معروف به سروش اصفهانی، ابونعیم اصفهانی و محدثینی همچون ابن مردویه است..

جا دارد مسئولان و مطبوعات استان از دریچه ای عمیق تر و کارشناسانه تر به این شهرستان بنگرند. در همین زمینه جهت اطلاع مسئولان استان و اصحاب رسانه به ویژه روزنامه مذکور به اطلاع می رساند:

1- قبل از اینکه این حادثه ریشه در خمینی شهر داشته باشد، اثر گرفته از اصفهان و رویکرد مدیریت این شهر است. سالهاست که خمینی شهر خلوتگاه برخی از اراذل و اوباش اصفهان شده بگونه ای که اینان، این شهر و باغات آن را به عنوان حیاط خلوت خود انتخاب نموده اند. هفته ای نیست که مجالس لهو و لعب و پارتی های زننده با حضور دهها تن از افراد غیربومی و عموماً اصفهانی در باغات خمینی شهر برگزار و موجب آلوده کردن فضای خمینی شهر نشود.

2- نکته ای که در این میان قابل تامل است اینکه علی رغم اینکه اینگونه حوادث در شهرهای مختلف صورت میگیرد اما تدین و تعهد مردم این شهرستان موجب شد تا در این باره سکوت نکنند و با برپایی تجمعات، عمق انزجار خودشان را در این زمینه اعلام نمایند.

3- مدتهاست که چرخ های پیشرفت اصفهان به سرعت به حرکت افتاده که البته جای خشنودی دارد اما بارها دلسوزانه هشدار داده ایم که شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان بویژه خمینی شهر در زیر این چرخهای پیشرفت اصفهان درحال نابود شدن است. اختلاف شدید بین سرانه شهروندان اصفهان و خمینی شهر یکی از نمونه های این تبعیض است به گونه ای که بخشی از رشد اصفهان با تصرف شهرک صنعتی محمودآباد خمینی شهر و از جیب این مردم نجیب پرداخت می شود.

والسلام علی من اتبع الهدی- مجمع طلاب و روحانیون خمینی شهر

.