استقبال گسترده مردم از جشن هاي ميلاد حضرت زهرا (س)

ارسال در در شهر

jashn--3همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و سالگرد ميلاد حضرت امام خميني (ره) جشن هاي متعددی در شهرستان برگزار شد كه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و بخصوص خانواده ها و زنان و دختران خميني شهري رنگ شاد و متنوعي به خود گرفت.

حضور گسترده مردم در اين جشن ها، از ضرورت برنامه ريزي نهادهاي متولي فرهنگي شهرستان براي افزايش شادي و نشاط در جامعه با بهره گيري از بستر بسيار مساعد ايام ولادت و عيد مربوط به خاندان عصمت و طهارت حكايت مي كند و با توجه به در پيش رو بودن ماههاي شادي اهلبيت (ع)، اين ضرورت دوچندان مي شود.

در اين گزارش، مروري مي كنيم بر مهم ترين اين جشن ها.

 

ناهار وحدت در باغ بانوان

روابط عمومي شهرداري خميني شهر به مناسبت اين ايام پرنور و ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم جشن پرشكوهي در باغ بانوان برگزار كرد. در اين جشن، بيش از 1700 نفر از زنان و دختران شهر در فضايي شاد و متنوع ويژه خانم ها شركت كردند.

مولودی خوان، اجراي موسيقي سنتي، پذيرايي، برپایی نماز جماعت و ... از بخش هاي اين مراسم بود. در انتها، همه خانم ها دور یک سفره ناهار وحدت خوردند و از کنار هم بودن لذت بردند. در پایان مراسم به  10 نفر از فاطمه و زهرا نام ها و 10 نفر از حضار به قيد قرعه هدایایی اهدا شد.

گفتني است باغ بانوان فضا و امكانات مساعدي براي تفريحات سالم دختران شهرستان دارد تا اين قشر با امنيت خاطر و آزادي موجود در باغ، به تفريحات سالم بپردازند.

چهارشنبه هفته گذشته هم به همت شهرداري، جشن باشكوهي با حضور بيش از 4000 نفر از شهروندان در پارك بهشت برگزار گرديد. قرار است در ماههاي آينده جشن هايي در مناسبت هاي مذهبي در پارك هاي شهر از جمله باغبان، مهر، سردار عليمردان خان و پيروزي برگزار شود.

پنجشنبه گذشته هم به همت شهرداري خميني شهر سومين جشنواره غذاهاي سنتي با حضور چشمگير بانوان در باغ بانوان برگزار شد.

 

انقلاب اسلامي حقوق زن را به او عطا كرد

همچنين جشني كه به همت دفتر بانوان فرمانداري و بسيج خواهران هر ساله در سالن سينما فرهنگ برگزار مي شود، امسال هم با حضور گسترده خواهران روبرو بود به نحوي كه سال سينما گنجايش اين حضور را نداشت. در ابتدای اين مراسم كه صبح روز سوم خرداد برگزار شد، حقيقي فرماندار ضمن تاكيد بر مقام والای زن به اين نكته اشاره كرد كه زن در دو موقعيت زمانی مورد ظلم واقع شد: يكي زمان جاهليت كه به گونه اي تنزل داده بود كه زنده به گور می شد و بعد از بعثت و با ولادت "فاطمه الزهرا (س)" اين رفتار منسوخ شد و یکی هم امروز که بعد از سالها عده اي که داعيه شخصيت دادن به زن و حقوق بشر دارند از زن به عنوان يك بنر استفاده مي كنند. اما انقلاب اسلامي با رويكردی متفاوت و الگوهايي مثل حضرت فاطمه و زينب (س) جايگاه حقيقي زن را به او اعطاء كرده است. وي افزود: اكنون زن هم مدير خانواده است و هم وزير، فعال سياسي، پزشك، مهندس، نماينده مجلس و..

سرهنگ ميرخاني فرمانده سپاه نیز طی سخنانی ضمن تبريك ولادت بانوي دو عالم به دشمني آشكاري كه با نظام اسلامي وجود دارد اشاره كرد و گفت: با وجود این شرایط رسالت و تكليف شما خواهران دو چندان مي شود چرا كه هم بايد قوام خانواده را حفظ كنيد و هم مواظب نفوذ دشمن باشيد. ميرخاني با اشاره به حماسه سوم خرداد تصريح كرد: امروز ملت بايد به هوش باشد كه مقام ولايت چه مي گويد تا خداوند نصرت عطا فرمايد. در ادامه حجه الاسلام باقري چهارویژگی تشخيص، تعليم، تربيت و تمرين را از شاخصه های زندگي حضرت زهرا بيان و تاكيد كرد: امروز باید در پی آرامش باشيم نه آسايش. تمرين برای دستیابی به صبر و يقين مي تواند كيفيت زندگي را بالا ببرد. در اين مراسم مداحان اهل بيت نیز در مدح ياس نبوي به مديحه ثرایي پرداختند.

 

خانه سالمندان سوغات غرب است

به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام مادر و زن و به همت ستاد اقامه نماز، صندوق قرض الحسنه الزهرا منظريه، شهرداري، مجمع هيئات مذهبي، نيروي انتظامي، اداره اوقاف و... جشني هم در مصلاي نماز جمعه برگزار شد. در این جشن که با استقبال گسترده بانوان روبرو شد استاد بهارلویي طی سخنانی با تاكيد برارزش زن در فرهنگ ديني و اسلامي گفت: آنهايي كه با خداوند رفيق شوند اهل حزن و اندوه نيستند و چه خوب است كه ما از خانه فاطمه براي خانه هاي خودمان الگويي بگيريم. بهارلويي با اشاره به اينكه خانه سالمندان سوغات غرب است تاكيد كرد: هيچ فرهنگ و انديشه ايي جز اسلام زن را بالا نبرده و به او كرامت نبخشیده است.

اجراي سرود توسط جوانه هاي قراني مهد قرآن، مداحي اهلبيت و اجراي تئاتر توسط گروه هنری آيينه که ضمن آن به مشکلات موجود در شهرستان مثل مديريت سينما، مصلاي نماز جمعه، پل سيد محمد، دانشگاه صنعتي، بي توجهي مسئولين استان به خميني شهر به صورت طنز اشاره شد، از دیگر برنامه های این مراسم بود. اهداي جوايز به افرادي كه نامشان فاطمه يا زهرا بود پایان بخش این جشن بزرگ بود.

 

اگر می خواهید بچه هایتان جذب شما بشوند، اخلاق خوش داشته باشید

در مسجد هاشمیه هم مراسمی به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد كه تعدادی از مردم و مسئولان در آن حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم، خانم دکتر فیاض بخش  استاد دانشگاه و نماینده سابق مردم تهران در مجلس طی سخنانی پیرامون لزوم حفظ کیان خانواده و استحکام آن گفت: محوریت تربیت باید تکریم و احترام باشد نه تحقیر. کشورهای استعمارگر، از راه تحقیر مستعمراتشان را به سمت خود می کشند  و آنها را مردمانی بی تمدن و بدون هیچگونه پیشینه تاریخی می خوانند. در سیره ائمه اطهار هم هیچگاه بی احترامی به چشم نمی آید. وی در پاسخ سوال یکی از حضار درباره نحوه برخورد زن و مرد با یکدیگر گفت: حضرت علی (ع) همواره اصحابشان را به ابراز محبت و احترام به زنانشان توصیه می کردند. دشمن دارد میلیارد ها دلار هزینه می کند تا فرزندان ما را از دامنمان جدا کند، اگر می خواهید بچه هایتان جذب شما بشوند و جسم و روحشان با شما همراه باشد راهش این است که اخلاق خوش داشته باشید.

دکتر فیاض بخش رعایت احترام متقابل زن و مرد به خصوص در حضور فرزندان را یک وظیفه بر شمرد و گفت: زن و شوهر باید قدر یکدیگر را بدانند، اگرچه مرد بیرون از خانه مجبور به انجام کارهای سخت است اما کارهای تکراری توی خانه هم خانم را خسته می کند.

وی افزود: آقایان باید قدر همسرانشان را بشناسند و خانم ها بدانند نان حلال تهیه کردن خیلی مشکل است و با توقعات زیاد شوهرانشان را وادار به حرام نکنند.

این استاد دانشگاه و مشاور مذهبی همچنین دو نعمت تشیع و زندگی زیر سایه حکومت اسلامی را لطف بزرگ خداوند خواند و افزود: اختلاط زن و مرد نکوهیده است و رحمت و برکت را دور می کند مگر اینکه ضرورتی پیش بیاید مثلا به دلیل کمبود امکانات  مجبور باشیم کلاس های آزمایشگاه را در دانشگاه مختلط برگزار کنیم.  حوزه بسیج خواهران حضرت فاطمه(س) هم به همين مناسبت اقدام به برگزاری جشن بزرگ میلاد کوثر در سینما فرهنگ با دعوت از سخنران مجرب نمود که در این مراسم بالغ بر 700 نفر از بسیجیان شرکت داشتند