رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تودیع و معارفه شد

ارسال در در شهر

صبح امروز طی آیینی در سالن اجتماعات امامزاده سیدمحمد (ع) رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تودیع و معارفه شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، حجت الاسلام مهدی قربانی که از شهریورماه 92 به ریاست اداره اوقاف خمینی شهر منصوب شده بود امروز با حکم مدیرکل اوقاف استان به شاهین شهر رفت و حجت الاسلام ابراهیمی سکان اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر را در دست گرفت.


به گزارش خبرنگار ما، مدیرکل اداره اوقاف استان در این آئین خدمات قربانی را در طول بیش از چهارسال ریاستش بر اداره اوقاف خمینی شهر ارج نهاده و وی را یک مدیر جهادی خواند.
حجت الاسلام صادقی در ادامه افزود: آقای قربانی در هر سه حوزه کاری اوقاف یعنی امور قرآنی، بقاع متبرکه و موقوفات به خوبی کار کرد و من قول می دهم که آقای ابراهیمی هم در هر سه حوزه قدم های خوبی در خمینی شهر بردارد. وی از همه مسئولان از جمله امام جمعه و فرماندار و همچنین هیات امنای امامزاده سیدمحمد (ع) خواست تا با رئیس جدید اداره اوقاف همکاری کنند.


مدیرکل اداره اوقاف اصفهان در بخشی دیگر از سخنانش به اقدامات انجام شده در سراسر استان گریزی زد و گفت: انصافا اقدامات خوبی در حوزه اوقاف انجام شده است. صادقی از امضای تفاهمنامه با بنیاد مسکن و اخذ سند 12 کاروانسرا در طول چهار سال گذشته خبر داد و گفت: احیای این 12 مکان و تبدیل آنها به هتل های سنتی و همچنین ایجاد اشتغال یکی از مهم ترین اقدامات اوقاف و امورخیریه استان اصفهان بوده است.


وی با اشاره به تربیت یک میلیون نفر حافظ حداقل سه جزو از قرآن کریم در طول چهار سال اخیر توسط اداره اوقاف گفت: آن زمان که مقام معظم رهبری گفتند که باید ده میلیون نفر حافظ قرآن تربیت کنیم هیچ نهادی به جز اوقاف پا پیش نذاشت.


بر اساس همین گزارش، حجج اسلام قربانی و ابراهیمی در این آئین که با حضور رحیمی امام جمعه، راعی فرماندار، حبیبی نماینده میراث و گردشگر ی در خمینی شهر، تعدادی از اعضای شورا و همچنین مدیران عامل خیریه های محمودیه و اوتیسم برگزار شد، هر کدام به ایراد سخنانی پرداختند.


گفتنی است اخذ دو سند از موقوفات بزرگ، تعویض ضریح امامزاده سیدمحمد (ع)، ساخت ضریح جدید برای امامزاده سیدابراهیم ورنوسفادران، راه اندازی مهمانسرای امامزاده سیدمحمد، ساخت یک رواق جدید در کنار رواق حضرت رسول (ص) به مساحت هزار متر و ... از جمله اقداماتی بود که به عنوان خدمات حجت الاسلام قربانی در خمینی شهر از آن یاد شد.