احداث دومین جاده بزرگ سلامت شهر در پارک ساحلی منظریه

ارسال در در شهر

عملیات مرحله اول احداث پارک ساحلی منظریه در حال انجام است. این پارک در محدوده کانال آب برخوار و میمه، هفتصددستگاه، کوی کارمندان و جاده کمربندی است. اما عملیات عمرانی مرحله اول آن در زمینی انجام می شود که از شمال به خیابان انقلاب اسلامی، از جنوب به کانال آب، از شرق به میدان نماز و از غرب به بلوار بهشتی محدود می شود. طرح پارک ساحلی سالیان سال منتظر اجرا بود و اکنون با حمایت های شورا و پیگیری های ویژه شهردار مرحله اول این کار از اواسط مهرماه سال جاری و در خیابان انقلاب اسلامی آغاز شده است. این طرح در دومرحله انجاممی شود که تا سال آینده تکمیل خواهد شد.

معاون عمران شهردار طول پارک را 2 کیلومتر و عرض آن را حدود 30 متر اعلام کرد. قسمت غربی این زمین 60 هزار مترمربعی قبلا سبز شده است. خلیلی در اینباره گفت: پیاده روهای این فضای سبز خراب بود و قسمت هایی از آن نشست کرده بود. ما آن ها را جمع و از نو پیاده روسازی نمودیم. کل فضای سبز موجود حدود 2000 متر مربع است (به ابعاد حدودی 800 در 25 متر) که در آینده 450 مترمربع دیگر هم احداث خواهد شد.

شایان ذکر است ورودی و خروجی میدان شهید بهشتی که در آینده احداث می شود در ضلع غربی پاک قرار خواهد گرفت.

اما خصوصیت منحصر به فرد این مکان، وجود یک جاده سلامت طولانی جهت پیاده روی و ورزش در آن است این جاده سلامت به عرض 5 و طول 1000 متر است که درمرحله اول آماده می شود. پیست دوچرخه سواری به طول 1136 متر از دیگر کاربری های ورزشی- تفریحی این پارک است. دیگر امکانات ورزشی این پارک عبارت است از زمین های اسکیت، والیبال، بسکتبال و فوتبال ساحلی. همچنین مکانی برای استقرار میزهای پینگ پنگ و شطرنج در نظر گرفته شده است.

در این فضای مطبوع با توجه به وجود درختان کاج و سایه های خنکی که در تابستان به وجود می آورند، پیاده روها و سکوهای نشیمن برای لذت بردن همشهریان و مسافران پیش بینی شده است. تعداد این سکوها 21 عدد است.

در مسیر اجرای فضای سبز این پارک، تاسیسات گازی وجود دارد که قابل جابجایی نیست. به همین دلیل نیروهای عمرانی و شهرسازی شهرداری مجبور شدند که طرح های خود را با این مشکل وفق دهند.

معاون عمران شهردار در خصوص زمان بندی اجرای این طرح گفت: هم اکنون 70 درصد از سنگ فرش ها انجام شده است و سعی می کنیم تا عید عملیات عمرانی را کامل انجام دهیم. البته تلاشمان بر این است که تجهیزات آن را هم نصب کنیم. طراحی مرحله دوم هم توسط معاونت شهرسازی در دست اقدام است.

گفتنی است سنگ های به کار رفته در عملیات عمرانی این پارک از بام سبز تهیه می شود و به همین جهت یک پنجم زمانی که سنگ ها خریداری شوند هزینه دارد. علاوه بر آن مانند شن و سیمان یخ نمی زنند و خراب نمی شوند و در کل دوام خوبی دارند.