۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سکونتگاه‌های غیررسمی اصفهان

ارسال در در شهر

در استان اصفهان چهار آسیب طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی و اجتماعی به عنوان آسیبهای اجتماعی شناخته شده است. به گزارش فرصت آنلاین به نقل از صاحب نیوز؛ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان شامگاه چهارشنبه، در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی فرمانداری شهرضا که با هدف بازآفرینی مناطق حاشیه نشین و سکونت€ گاه€های غیررسمی تشکیل شد، با بیان این موضوع گفت: که از این میان طلاق مهمترین آسیب اجتماعی محسوب می€شود، هر چند آمار خوبی در این زمینه وجود ندارد اما استان اصفهان در جایگاه هجدهم در این زمینه قرار دارد.


محمود ابراهیمی اعتیاد را معضل دیگر کشور و استان اصفهان برشمرد و افزود: میانگین رشد این آسیب اجتماعی در کشور 2.5 درصد و در استان اصفهان 1.9 درصد است که از این نظر هم استان از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.


وی عنوان کرد: 11 میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد و این در حالی است که این تعداد در استان اصفهان 450 هزار نفر است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، اظهار کرد: در سالهای اخیر در حوزه فعالیت های عمرانی تلاش های زیادی شده و مسئولان سعی کرده€اند تا طرح هایی را برای ساخت راه€ها و توسعه معابر و ارائه خدمات عمومی در مناطق حاشیه ای اجرا کنند اما در بخش فعالیت های فرهنگی کم توجهی شده است.
ابراهیمی گفت: شهرستانهای کاشان، شهرضا، خمینی شهر و نجف آباد با مشکل حاشیه نشینی مواجه هستند به همین دلیل در سال گذشته دولت برای مقابله با آسیب های حاشیه نشینی و ساماندهی این مناطق اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان تصویب کرد که این میزان امسال به دو برابر افزایش می€یابد.