در خمینی شهر باید مجمع ذاکرین اهل بیت (ع) داشته باشیم

ارسال در در شهر

تشکر ویژه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان از هیئات مذهبی از جمله اتفاقاتی بود که در همایش مداحان و مسئولان هیئات مذهبی شهرستان روی داد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این همایش فرماندهی نیروی انتظامی خمینی شهر ضمن تشکر از هیئات مذهبی به خاطر هماهنگی و همکاری در برپایی مراسم ندای محرم گفت: چایخانه ها نیز باید ساماندهی گردد تا خدای ناکرده در عزاداری ها مشکلی به وجود نیاید.


سرهنگ علی جعفری نژاد گفت: پیشنهاد می کنم هر هیئت چند نفر را به عنوان پلیس یار با بازوبند مخصوص مشخص کند تا مسئولان بدانند باید با چه کسی صحبت کنند.
در ادامه مراسم مسئول کانون مداحان اداره تبلیغات طی سخنانی از مداحان خواهر و برادر درخواست کرد که در کانون مداحان شهرستان عضو گردند و کد کشوری دریافت نمایند.


حسن زاده ادامه داد: مداحان بسیاری در شهر هستند ولی کمتر از 200 نفرشان عضو کانون هستند. در شهرستان خمینی شهر که به حسینیه ایران معروف است، باید مجمع ذاکرین داشته باشیم. از هیئات تقاضا می شود با این کانون همکاری کنند و این مجمع را تشکیل دهند.


وی تصریح کرد: هیئات مذهبی باید به اداره تبلیغات مراجعه نمایند یا در خانه به صورت اینترنتی در سامانه طوبی ثبت نام کنند و هیئت خود را به ثبت برسانند تا بتوانند از سهمیه ها و تسهیلات سازمان تبلیغات بهره مند گردند.


وی به انتخابات شورای هیئات مذهبی در روز 5 آبان سال جاری اشاره کرد و از هیئاتی که آمادگی دارند، دعوت کرد به اداره تبلیغات شهرستان مراجعه نمایند.
سخنران بعدی مراسم حجت الاسلام کشکولی مدیر حوزه علمیه اصفهان بود که با اشاره به آیه 111 و 112 سوره توبه گفت: از این دو آیه می توان ده ویژگی که لازم است هیئتی ها داشته باشند را استخراج کرد. وی دوری از غرور و تکبر و همچنین بلند گریستن بر مصائب اباعبدالله الحسین (ع) را از جمله این ویژگی ها عنوان کرد.


گفتنی است به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمینی شهر و در آستانه ماه محرم همایش مسئولان و مداحان هیئات مذهبی شهرستان با حضور رئیس اداره تبلیغات، فرماندهی نیروی انتظامی، دیگر مسئولان شهرستان، مداحان و دست اندرکاران هیئات مذهبی در آستان امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنوسفادران برگزار شد.