عزداری فقط به نوحه خوانی و سینه زنی تمام نشود

ارسال در در شهر

شبکه€Œهای اجتماعی و خطرات آن برای جامعه وخانواده ها، روز مباهله ،چگونگی عزا داریها و مراسم محرم، مسلمانان میانمار وکینه ورزی ها ی جدیدآمریکا از مهمترین مباحثی بود که امام جمعه خمینی شهر در نماز جمعه 24 شهریور به آن پرداخت .به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت€Œالله عباس رحیمی گفت: دشمن در تلاش شکستن حصارخانواده€Œها ومتلاشی کردن بنیان آن از طریق فضای اجتماعی است و وزیراطلاعات و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کنند شبکه€Œهای اجتماعی را کنترل کنند.
وی با اشاره به اینکه درتقویم روزمباهله به روز خانواده نام€Œگذاری شده است افزود: خانواده در اسلام بسیارمقدس و محترم است که مصونیت داشته و دشمن در تلاش شکستن حصارخانواده€Œها ومتلاشی کردن آن است.
امام جمعه خمینی€Œشهردر بخش دیگری ازسخنان خودبا توجه به نزدیکی محرم به سخنرانان، مداحان، هیئات عزاداری، هیئت امنای مساجد توصیه کرد بازگویی جنایت های یزیدیان زمان را محوربرنامه هایشان قراردهند.آیت الله رحیمی، گفت: یزیدها، معاویه ها وطاغوت هایی که امروزه در جهان زیاد شده اند، باید در همه مراسم هدف مداحان و سخنرانان برخورد با یزیدهای زمان باشد تا جمله معروف «کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا» محقق شود.
وی تاکید کرد همه باید ازماه محرم به خوبی بهره ببریم، جلسات عزداری فقط به نوحه خوانی وسینه زنی تمام نشود و مسائل شرعی و مشکلات جامعه بیان شود.
وی با تاکید بر اینکه هدف آمریکا تضعیف کشورهای شیعی و اسلامی است و نمی خواهد پیشرفتی در این کشورها حاصل شود، تصریح کرد: آمریکا دست از فتنه برنداشته و درعراق با تحریک کردها و تجزیه این کشور دنبال تفرقه اندازی است و آمریکا با شیطنت هایی می خواهد کشوری را بنا کند و با شروع این جریان چنین کشوری را سریعا به رسمیت بشناسد.