مجتمع شهید نیلفروش زاده افتتاح شد

ارسال در در شهر

با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مسؤولین شهرستانی مجتمع فرهنگی آموزشی شهید نیلفروش زاده افتتاح شد.

این مجموعه با مساحت 69/1929 مترمربع و هزینه ای بالغ بر 000/000/000/25 میلیارد ریال بنا گردیده است.

 

33 طرح عمرانی شهرستان در هفته دولت افتتاح شد

در مراسم افتتاح مجتمع نیلفروش زاده سرپرست فرمانداری گفت: در هفته دولت امسال 33 پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی، اقتصادی و درمانی با اعتباری بالغ بر 51 میلیارد تومان در سطح شهرستان بهره برداری شد.

مجتبی راعی افزود: 4 پروژه هم با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود که عبارتند از یک واحد پرورش قارچ، یک ورزشگاه در تیرانچی، پارک محله ای در خمینی شهر و فاز سوم بازار بین المللی گل و گیاه.

 

«نیلفروش زاده» از کارهای ماندگار شهردار است

نماینده نیز در این مراسم گفت: افتتاح یک پروژه فرهنگی آموزشی در این منطقه محروم نشان از مقابله با آسیب های اجتماعی توسط مسؤولان دارد. روزی که با آقای حاج حیدری از این مجموع بازدید کردیم، گفتم که یکی از کارهای ماندگار ایشان همین ساختمان است. خدا شهید مهدی نیلفروشزاده را رحمت کند و خانواده معظم ایشان را پایدار بدارد.

سید جواد ابطحی همچنین بر ساخت آسانسور برای این مجموعه تاکید کرد و افزود: کتابخانه های دیگر نیز باید تجهیز شوند. با توجه به فضایی که کتابخانه علی بن ابیطالب دارد در یک اقدام مشارکتی توسط شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توان در آن آمفی تئاتر درست کرد.

وی از معاون امور هماهنگی استانداری خواستار پیگیری سهم بازآفرینی شهری شهرستان خمینی شهر شد.

 photo 2017 08 31 14 26 27

سعی کردیم بین مردم و دولت اتحاد ایجاد کنیم

شهردار نیز ضمن تشکر از خانواده نیلفروش زاده که زمین این مجتمع را در اختیار شهرداری قرار داده اند گفت: زمانی که دوره چهارم شهرداری و شورا این مجموعه را تحویل گرفت این ساختمان در حد سفت کاری بود. خوشبختانه با همت محکمی که خانواده شهید نیلفروشزاده داشتند و تلاش اعضای شورا و شهرداری کار شروع شد و سعی کردیم از بهترین مصالح استفاده کنیم. سعی کردیم که بین مردم و دولت اتحادی ایجاد کنیم.

علی اصغر حاج حیدری افزود: یک طبقه این ساختمان که 500 متر است، در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار گرفت و تجهیز آن در دستور کار نهاد است.

وی با اشاره به این که یکی از مشکلات منطقه اشتغال است افزود: یک طبقه در اختیار فنی و حر فه ای قرار گرفته است و این اداره آموزش اشتغال جوانان دختر و پسر را شروع کرد. این طبقه ظرفیت 300 نفر برای آموزش را دارد که صبح ها مخصوص خواهران است و بعد از ظهرها به آموزش برادران تعلق دارد.

حاج حیدری همچنین از اختصاص یک طبقه از این مجتمع به عنوان سالن اجتماعات و یک طبقه دیگر به عنوان مکان ورزشی تفریحی بانوان خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد: زمینی 6 هزار متری برای پارک وازیچه تحصیل شده است که حدود 5 میلیارد تومان ارزش دارد و تنها یک بحث کاربری دارد که با توجه به یاری همه جانبه مهندس طرفه این مشکل حل خواهد شد و در آینده این نزدیک پارک افتتاح می شود.

 

سرانه فضای کتابخانه ای شهرستان 3/7 متر به ازای هر 100 نفر است

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز گفت: شهرستان خمینی شهر 13 کتابخانه نهادی، 17 کتابخانه مشارکتی دارد. با افتتاح سه کتابخانه در هفته دولت امسال تعداد کتابخانه های خمینی شهر به 33 کتابخانه می رسد.

هلاکویی با اشاره به این که 286 هزار جلد کتاب و 22 هزار عضو کتابخانه در کتابخانه های عمومی شهرستان داریم گفت: این افراد متوسط ماهانه 38 هزار جلد کتاب به امانت می گیرند و این آمار نشان می دهد که مردم خمینی شهر مشتاق به مطالعه هستند.

وی با بیان این که با افتتاح این سه کتابخانه مجموع زیربنای کتابخانه های شهرستان از 18 هزار و 500 متر مربع به 20 هزار متر مربع می رسد افزود: پیش بینی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سرانه فضای کتابخانه ای به ازای هر 100 نفر 8 متر مربع است. استان اصفهان با دارا بودن بیشترین میزان کتابخانه دارای سرانه 5/2 متر مربع به ازای هر 100 نفر است که میزان مذکور فاصله زیادی دارد ولی اصفهان به عنوان یکی از بهترین استان های کشور مطرح است. با افتتاح این کتابخانه ها سرانه شهرستان به 3/7 متر به ازای هر 100 نفر می رسد.

هلاکویی همچنین اعلام کرد که ظرف مدت یک هفته هر سه کتابخانه تازه افتتاح شده سجادیه، تیرانچی و نیلفروش زاده به سامانه مدیریت جامعه اطلاع رسانی کتابخانه های کشور (سامان) متصل خواهند شد.

 

استانداری تمام تلاش خود را برای آموزش حرفه ای این منطقه انجام می دهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به این که در چهار سال اخیر در ایام دهه فجر و هفته های دولت بالغ بر 14 هزار پروژه بهره برداری شده است افزود: هزینه اجرای این پروژه ها بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان بوده است.

مهندس طرفه همچنین گفت: در هفته دولت سال جاری شاهد اجرای 1655 طرح بودیم که بیش از 2 هزار و 650 میلیارد تومان هزینه اجرای آن بوده است.

وی ویژگی طرح های استان و نیز شهرستان خمینی شهر را حضور بخش غیر دولتی در اجرا عنوان کرد و گفت: حدود 30 درصد از طرح هایی که در هفته دولت امسال شاهد بهره برداری شان بوده ایم را شهرداری ها و دهیاری ها و 48 درصد آن را بخش غیر دولتی اجرا نموده اند. مشارکت مردم به خصوص در بخش فرهنگی و پروژه های بهداشت و درمان، یکی از ویژگی هایی است که در استان شاهد آن هستیم و زمینه آن در حال گسترش است. امیدوارم این اعتماد و این همت که در زمینه فعالیت های عمرانی ایجاد شده مستمر باشد.

طرفه با اشاره به این که امسال تولید و اشتغال توصیه رهبری و دغدغه دولت است افزود: آموزش حرفه ای ارتقاء دهنده سطح توانمندی ها و ایجاد کننده زمینه اشتغال است. استانداری هر اقدامی که لازم باشد انجام می دهد تا آموزش حرفه ای در این منطقه افزایش یابد.