اصلاح هندسی تقاطع شهید فهمیده و مدرس

ارسال در در شهر

جلسه شورای هماهنگی امور ترافیک شهرستان خمینی شهر با حضور اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
سرپرست فرمانداری در این جلسه گفت: به دلیل وجود تعداد زیاد کارگاه های کوچک وبزرگ صنعتی و به تبع آن تردد فراوان کامیون ها و تریلر های حمل بار، تصادفات دل خراشی در شهر اتفاق می افتد.
مجتبی راعی بیان داشت: انتقال خودرو های سنگین به خارج از شهر و احداث دسترسی های ایمن به نواحی صنعتی از وظایف و اولویتهای این شورا است.
وی افزود: طبق آمار بیشترین تصادفات مربوط به موتورسواران است. لذا می طلبد که تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات در این شورا اتخاذ و عملیاتی شوند و شهرداری ها نیز کما فی السابق اصلاح و رفع نقاط حدثه خیز در راستای کاهش خسارات و تلفات را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
مشاور شهرداری خمینی شهر نیز در این جلسه در باره طرح احداث دو باب میدان در ورودی چشمه لادر و راههای دسترسی آن به مناطق مختلف ، توضیحاتی ارایه نمود . دکتر پورمعلم در خصوص اصلاح هندسی تقاطع خیابان مدرس و شهید فهمیده نیز توضیح داد که در نهایت با احداث میدان در این مکان موافقت شد.
در این جلسه با کلیات طرح پل روی کانال زهکش مقابل باربری های درچه در امتداد خط گاز که توسط شهرداری درچه ارائه شده بود موافقت شد و مقرر گردید طرح های فنی آن در کمیته فرعی ترافیک مربوط تصویب و پس از اخذ استعلامات مربوط از شرکت آب منطقه ای و سایر دستگاه های خدمات رسان، نتیجه در جلسه آتی ارائه گردد.
همچنین به دلیل تداخل طرح تونل دوشاخ و طرح سه راهی چشمه لادر مقرر شد باهماهنگی اداره راهداری شهرستان جلسه مشترکی جهت بررسی موضوع با مسؤولان ذیربط استان و اعضای شورای ترافیک در اولین فرصت برگزار گردد.
دهیاری تیرانچی با هماهنگی پلیس راهور موظف به نصب گل میخ در محور جاده خط گاز، برای جداسازی مسیرهای عبور خودروها شدند.
بخشدار در این جلسه خواستار اجرای سرعت کاه در بلوار الغدیر محدوده بخش و روستای تیرانچی واقع در 100 متری دوربرگردان جنوب بلوار الغدیر شد. همچنین مقرر شد فاصله 2 متری انتهای باند جنوب و شمال بلوار الغدیر که فاقد روکش آسفالت می باشد توسط شهرداری ها و دهیاری ها در محدوده آن ها روکش آسفالت انجام شود و اداره راهدری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نسبت به اختصاص قیر یارانه ای برای این منظور اقدام نماید.
جمع آوری دستفروشان و سد معبر کنندان در بلوار الغدیر توسط شهرداری ها، نیروی انتظامی، دهیاری های و بخشداری مرکزی به صورت مداوم از دیگر مصوبات جلسه بود. همچنین شهرداری خمینی شهر موظف شد کلیه کامیون های مصالح ساختمانی فروشی که در چهارراه ماربین استقرار دارند را به منطقه صنعتی دو شاخ هدایت و مستقر کند.
در این جلسه موضوع نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی در روستای قلعه امیریه مطرح شد تا در جلسه جداگانه ای نسبت به نصب و جانمایی آن ها اقدام شود.
گفتنی است در جلسه هماهنگی امور ترافیکی شهرستان موضوعات ناایمن بودن میدان صنعت، میدان هفت برادران، میدان صهری، تقاطع خیابان بسیج هفتصد دستگاه و شهید مدنی که توسط مراجعات مردمی اعلام شده بود مطرح شد و قرار شد پس از طرح در کمیته فرعی ترافیک شهرداری خمینی شهر نتیجه در جلسه آتی بیان شود.